vågar inte svära på saken men tror det sitter en 230fd i dem, 531a är bra början, släng i en vx3a också då blir motorn som en 230fb, de har iaf 136 hk. Sätt in elfläkt från en nyare turbo kanske så slipper du hösnurran, lite mer flås med GLT katalysator också kanske?
Katten som sitter på 740 glt 16v är då grövre dimensionerad än de som sitter på 8v motorerna, en turbokatalysator funkar nog också bra beroende på vad som går att hitta billigt. Är lite skeptiskt till h-kammen dock, de satt på orginal på b23 -80, är aningens vassare än en vx3a men de flesta har inget spår för att kunna driva den toppmonterade fördelaren. spridarna lär inte vara några problem på den motorn, volvo orginal cup bilarna kör med orginal och de har rätt vassa "orginal" sugmotorer.
stämmer nog bra att alla nya har fördelarspår. dock tycker jag man tappar hela konceptet med "ekonomitrim"om man måste köpa en ny kam
Ekonomitrim i mina ögon är hur mkt man kan trimma utan att budgeten behöver dra iväg.
en vkam eller en vx3kam borde du montera.
tror vkammen ger lite mer toppeffekt medans vx3an bredare register (?)
bägge dessa finns me fördelarspår och är inte så svåra att få tag på till rätt kurs.
sen tar du och monterar bort fläkten och sätter dit en elfläkt, då har du fått en rappare å roligare bil.
Ersviken skrev:stämmer nog bra att alla nya har fördelarspår. dock tycker jag man tappar hela konceptet med "ekonomitrim"om man måste köpa en ny kam
Ekonomitrim i mina ögon är hur mkt man kan trimma utan att budgeten behöver dra iväg.
En ny kam går inte på så jädrans mycket ändå, och då är den ny... Skulle aldrig börja köpa nåt gammalt nednött rackel i den branschen... Men det är ju jag det... En sak om man har det på hyllan.