HX35 går det att modda intern wastegate
HX35 går det att modda intern wastegate
Går det att på nåt sätt modifiera den interna wastegaten på en hx35 snurra så att den kan bli brukbar utan att riskera skenande laddtryck.
Hx35 är tänkt att sitta på en Golf Gti 1.8 16v motor?
Hx35 är tänkt att sitta på en Golf Gti 1.8 16v motor?
- Muppaskalle
- Ganska mycket laddtryck
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag har fått samma rekommendationer (alltså plugga den interna) och du kan se hur jag gjort på http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... c&start=30
/NXJ

Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
just på hx35 så är det ganska stor westgat i avgashuset men för att det ska fungera bra så bör man slipa bort mellan väggen in i avgashuset fram till westgate hålet och sen så är klockan till westgaten för liten men det går ju att fixa på nått sätt.
men bäst är att plugga hålet och köra med en typ 50mm KL racing westgate.
men bäst är att plugga hålet och köra med en typ 50mm KL racing westgate.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
detta förstår jag ingenting avman tar ett rör och drar det mot wg ventilen och sen ut igenom turbon och in i turbon igen på andra sidan väggen
RoGGaH: jag borrade med ett stort borr genom hålet för wastegateventilen, sedan stack jag in en roterande fil & körde lite uppåt mot avgashusflänsen, sedan tog jag lite genom avgashusflänsens hål oxå.. sedan svarvade jag ner en M12 bult & gängade invändigt i ena änden & utvändigt i andra, 2 olika gängor, sedan monterade tryckklocka från Garrett Td03 turbo, funkade kanon sen
jahaman borrar ett hål i avgashuset (på sidan wg:n sitter) snett mot wgventilen och sticker ner ett snekapat rör så det ligger kloss mot ventilen sen borrar man ett till hål på andra sidan mellanväggen och bockar röret mot det och svetsar fast och täpper till runt röret

va får du allt ifrån?

Ok.. lät ju inte så krånglit. Undrar om det funkar på Hx40 oxo ?larsat skrev:detta förstår jag ingenting avman tar ett rör och drar det mot wg ventilen och sen ut igenom turbon och in i turbon igen på andra sidan väggen
RoGGaH: jag borrade med ett stort borr genom hålet för wastegateventilen, sedan stack jag in en roterande fil & körde lite uppåt mot avgashusflänsen, sedan tog jag lite genom avgashusflänsens hål oxå.. sedan svarvade jag ner en M12 bult & gängade invändigt i ena änden & utvändigt i andra, 2 olika gängor, sedan monterade tryckklocka från Garrett Td03 turbo, funkade kanon sen
Tackar för svaret.