Lönnmördarcupén

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

:twisted: man vet aldrig vad det kan bli för sås :wink:
Tanken är att det ska bli E85, men man får väl se..
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

härligt:)

skall bli kul att se vad den lämnar:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jo, egentligen hade jag tänkt att motorn skulle blivit klar på senhösten/tidiga vintern och kommit upp i bänken när det inte var så mycket sesong..

Nu tror jag det blir betydligt svårare med tiden för att få bromsa, och även tiden för mig att hinna.
Och för att inte prata om pengarna.. :?
Om man hade kunnat pricka in en tid när det var lugnt i bänken hade det ju också varit betydligt bättre förutsättningar för att kunna förhandla lite om priset och tiden man får vara där.
KristoferS
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: fre okt 13, 2006 4:48 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av KristoferS »

Vart skall du bromsa?

/Kristofer
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag tror det blir på dynotest i norrköping.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Lite har det hänt nu i alla fall, egentligen skulle en plåtslagare från jobbet kommit idag och hjälpt mig med lite finlir men vetefan var han blev av :?

Han var en annan dag och kollade lite på mina bakskärmar och tyckte det såg ganska bra ut, och att det skulle nog inte ta så lång tid att knacka till det sista..

Så jag slipade ner bilen och tyckte att då kande vi ju ta en koll på a-stolparna.. och taket kanske.. och varför inte lite på plåten framför bakskärmarna.. kanske lite på dörrarna.. :roll:

Blev han avskräckt månne? :P

Så här ser det i alla fall ut nu:
Bild
Inte så mycket färg kvar..
Bild
Jag kör en fattigmansvariant på att dra ut lite bucklor..
Plåtisarna har en pryl som bränner fast brickor i plåten som man sedan kan dra i med en glidhammare.
Det har inte jag.. Så jag svetsar fast brickor med migen och drar i :)
Fungerar riktigt bra faktiskt.
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

j björk skrev:Jag tror det blir på dynotest i norrköping.
Du åker med Autronic Smc va? Har de mycket erfarenhet av det +turbo. eller är det helt enkelt bara min motor som de bromsat?

Fundera själv på om jag ska höra med de eller vm.

Hoppas bilen förbli mattsvart 8)
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Göte skrev:
j björk skrev:Jag tror det blir på dynotest i norrköping.
Du åker med Autronic Smc va? Har de mycket erfarenhet av det +turbo. eller är det helt enkelt bara min motor som de bromsat?

Fundera själv på om jag ska höra med de eller vm.

Hoppas bilen förbli mattsvart 8)
Japp, jag har autronic smc.
Vet inte hur mycket erfarenhet de har, jag vet bara om att de har bromsat din och Pelles motor.
(Grön amazon, heter amazon67 på forumet har jag för mig)

Jag har endå tänkt att sköta själva inställandet själv, så det borde inte spela så stor roll tror jag.

Jag tror den förblir mattsvart :wink:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

på jobbet har vi ju en caroliner buckel riktare,krymp, punktsvets i allt och den så sitter det en vässad bullt fram på som man bränner fasst med lite ström och med en fast monterad glidhammare..
bara juckar lite på den när man skall ha loss den
Enkelt och funktionellt...

Det låter ju lite stenålder att dom fortfarande har kvar en sådan gammal maskin :roll:



Men som du har gjort fungerar alldeles utmärkt när man inte har dyra fina maskiner...

sen går det ypperligt att krympa med gasollåga och en blöt tvättsvamp om det är lite större ytor...

Men det finns ju spackel:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Grymt bygge! Ska du besikta i amatörbyggt/ombyggt eller är det bara strippen som gäller? Ska själv bygga en kardantunnel i samma stil som din, men den kommer att bli något lägre och smalare. Väldigt intressant att se dina lösningar!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

140 turbo:
Jag vet inte om de använder den, men de har i alla fall en sådan med brickor.
De kan nog köra något annat nu, jag vet att de säger något om "den gamla" när jag lånade glidhammaren.

Piraten:
Den är besiktigad som ombyggt fordon sedan längre tillbaks, så jag tänker mest inte säga något utan bara försöka besiktiga.

Just därför måste jag bygga dragkrok igen, för den är typad med det.
Kan ju vara lite kaxigt också att komma till strippen med släpkärra med grejer efter racebilen, när andra kommer med bilen på släp :twisted:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jaha, bilder på lite som hänt idag:
Bild
Tanken färdigsvetsad förutom avluftning.
Bild
Så här ser det ut i bilen.
Bra med stort lock så man kan trä ner handen och känna hur mycket det är kvar :D
Lite kul med svetsandet i dag, det gick dubbelt så fort och blev 3ggr så snyggt som vanligt :lol:
Det kanske börjar ta sig :roll:


Förresten, någon som vet om man kan få en tank anodiserad eller någon annan bra behandling man kan göra så den inte oxiderar så lätt?
(på insidan)
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Blir nice det där :D
Golfmange
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jul 13, 2005 7:38 pm
Ort: Mantorp

Inlägg av Golfmange »

Blir ju kalasbra!! Drift träning på sviestad 4e juni så e bäst att börja skruva på allvar :wink:
Ibiza cupra modell illgul!
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

aha, då förstår jag ;) du får ha dragbilen på släpet ifall nånting skiter sig :lol:

Verkar finnas en hel del info kring anodisering av alu här:
http://www.focuser.com/atm/anodize/anodize99.html

Jag googlade lite eftersom jag behövde lite reminder om hur det gick till, men om du ska anodisera insidan av tanken så borde du kunna fylla den med syran och sen doppa blybiten i. Koppla ena polen på tanken och andra på blybiten. Obs, jag är _inte_ expert på området, kvalificerade gissningar.

EDIT - Hittade en länk till:
http://gpz900r.se/files/anodisering/DIY ... minium.doc
Skriv svar