200sx s13 - "Dieseldoris" - Ras igen. Lägger ner.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Bild

Cometic 1,6mm stålpackning.

Bild

Siemens deka 750cc spridare.

Bild

CP-kolvar med std kompressionshöjd och lite mer ventilurtag.
Användarvisningsbild
Spinx
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 25, 2006 8:01 am

Inlägg av Spinx »

Vad har hänt med dig egentligen?
Man skulle nästan kunna tro att du har blivit seriös :P
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Äh, det är bara som det ser ut... :D Hur går det för dig då? Fick du din såld eller?
Användarvisningsbild
Spinx
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 25, 2006 8:01 am

Inlägg av Spinx »

rebell82 skrev:Äh, det är bara som det ser ut... :D Hur går det för dig då? Fick du din såld eller?
Japp, fick den såld för ca 3v sedan. Har köpt en E30 nu som ska få smaka M50B25 turbo :)
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Fint! Verkar ju vara ett recept som funkar stabilt! :D
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Bild

Sådär blev det med wastegaterören också. Rören blev lite väl långa egentligen, men alternativet hade varit att dra dom genom huven. :? Får väl se hur det funkar. Blir det bajs så får jag väl hitta på nåt.

Bild

Någon skurk lyckades få med mig på en bild också. Se så glad och lycklig jag är! :D
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Nu börjar insuget ta form också. Dom aluplåtar jag hade i garaget var dock för små, så jag kunde inte göra sidostyckena. Störande... :?
Blir till att försöka jaga tag på lite plåt idag så jag får ihop det. Skulle vara skönt att få helsvetsa det till veckan. På tal om ingenting så är allting ihoppunktat med pinnsvets. Jäkligt mysko pinnar. Låter som man har flera hundra ampere och luktar apa. :D

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Nu har jag fått triggerskivan som ska ersätta original ! :D
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Lysande! :D
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Bild

Fick v-bandsklammer av en kompis, så en annan kompis fick svarva en passande fläns. Blev kalasbra! Lite kass bild dock.

För övrigt så är blocket tillbaka från borrning, flänsen till wg är klar, fuelrailen fräses nog i detta nu, insuget är bortlämnat på helsvetsning och grenröret poleras för fullt. :) Har dock övertidsrejs på jobbet nu några dagar framöver, så det lär inte bli nånting mer gjort förrän till veckan nån gång.

Samma kompis som donerade v-bansklamret lyckades även hitta en hx35:a i skrotlådan på jobbet... :shock: Visserligen med färsad impeller, men helt riktig i övrigt och framförallt försedd med avgashus #12. Visade sig ju vara #18 på mitt... :? Men nu har jag iaf valmöjlighet!

Kanske dags att skicka iväg ett stort jävla tack till alla som nu är inblandade i detta bygge och ställer upp med delar, maskiner och kunskaper! Känns som att hela stan(+ Mattias då...) är involverade snart. Ni vet vilka ni är och det lär bli fest då bilen rullar igen. :D
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Ännu en liten miniuppdatering. Va och hämtade flänsen till wg igår. Mattias har gjort ett kalasjobb och svarvat en upphöjning/ventilsäte och fräst och härjat. Tack och bock!

Bild

Va även och hämtade ett avgashus #12 igår. Det har intern wg, så det fick övertalas lite med rondellen innan det passade riktigt bra med mitt grenrör. Ska bara plugga wg på nåt lämpligt sätt.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Glömde bort å säga att VEMS-boxen har landat så rent elektriskt är det bara för dig att snickra en adapter mot VEMS-boxen nu.
Känner du trycket? :lol:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Hehe... Ja, hur fan ska det gå? Det lär ju bli att du blir tvångsinkallad nån mörk natt för att släcka kabelbrand i en japansk bil. :roll:
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Så, nu är poleringen av grenröret klar. Är inte helt hundra nöjd men vafan... Nånstans måste jag dra nån gräns. Kan nog hålla på i flera månader om det skulle behövas. =)

Bild

Och så här fin blir man i ansiktet efter några timmar med lumpskivan snurrandes. :thumbright:

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Porr !!

(då menar jag första bilden)

Det kvittar nog att insuget till turbon går som det gör, ovanför wastegate-rören. Men det är gjort det du kunde av utrymmet. Det går att lösa det här på många sätt - det kanske inte är det sista grenröret du bygger. :)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Låst