Problem med KLracing 50mm "HKS" Wastegate

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
youask
För mycket laddtryck

Problem med KLracing 50mm "HKS" Wastegate

Inlägg av youask »

Tänkte kanske gick o få lite funderingar på om det är konstruktionsfel på just min WG eller vad det är?

Det är en "HKS" GT2-style WG 50mm.

Jag har flyttat nippeln från toppen till ena sidan på WG'n. Och bytt fjäder till den mjukaste (sitter 2 orginal...följde med 3).

Mitt problem är när jag testar och kopplar på tryckluft på nippeln och kör med 1-2bar tryck så öppnar ej WG'n utan lyften pyser ut vid skruvarna (3st) som sitter för och hålla i ihop ventilhuset med nedre delen av membranhuset.

Tar jag isär den och sätter O-ringar vid skallarna på skruvarna så går det bra och den öppnar runt 0.6-0.7bar. Men det kommer ju aldrig fungera i praktiken då O-ringarna lär smälta rätt fort :)

Membran och ventilstyrning ser bra ut.

Någon som har några tips eller ska jag satsa på att få den utbytt?
dorte
Lite mer laddtryck

Inlägg av dorte »

Tror inte tråden passar in under avancerat och dessutom borde ju det enklaste vara att ringa å höra med KL-racing då du köpt den där!
youask
För mycket laddtryck

Inlägg av youask »

Har PM:at moderator om flytt.

Jag mailade i måndags, men fick ett svar men inte fått något efter det.
Har tyvärr inte lyckats nå Krister per telefon heller
Inget ont om det, förstår om det är svårt o hinna svara i telefon. Jag har även svårt och hinna ringa under dagtid
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Det måste ju bara gå att göra nån typ av packning av material som tåler värme...?
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
JoBy
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Läcker det mycket eller lite?

När den sitter på bilen finns det ju mycket luft att tillgå så det kanske inte är ett problem.
youask
För mycket laddtryck

Inlägg av youask »

tillräckligt för att inte öppna ventilen överhuvudtaget när ja körde 1-2bar med kompressorn till nippeln

Jag funderade på nån form av kopparbrickor till skallen, men känns som jag vill ha en som funkar 100:a istället för o fixa själv. Ska försöka få tag i KLracing ikväll igen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

om du planar ytorna och kollar membranet så det är helt ska det va tätt, inga läckage ska accepteras!

skulle tro att kl-racing fixar en ny om det är nått fabrikations-fel på den.

jag har kört med en vanlig traktor inner slang som membran i min hemma byggda wastegate i många år utan problem så temperatur-problemen med menbranen överdrivs ofta tror jag. (skulle gissa att de som säljer dyra orginal wastegatar säger emot mig :wink: )
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Jens Gustavsson skrev:om du planar ytorna och kollar membranet så det är helt ska det va tätt, inga läckage ska accepteras!

jag har kört med en vanlig traktor inner slang som membran i min hemma byggda wastegate i många år utan problem så temperatur-problemen med menbranen överdrivs ofta tror jag. (skulle gissa att de som säljer dyra orginal wastegatar säger emot mig :wink: )
Jens. Som jag förstår är det inte membranet utan de tre M6 skruvarna som håller aluminium huset mot gjutjärnshuset. enklast möjliga måste ju vara att göra nån form av packningar. Det finns ingen packning på andra heller så om du får en ny som är tätt, så finns det ju risk att den kommer börja läcka såsmånigom.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
youask
För mycket laddtryck

Inlägg av youask »

Göte skrev:
Jens Gustavsson skrev:om du planar ytorna och kollar membranet så det är helt ska det va tätt, inga läckage ska accepteras!

Jens. Som jag förstår är det inte membranet utan de tre M6 skruvarna som håller aluminium huset mot gjutjärnshuset. enklast möjliga måste ju vara att göra nån form av packningar. Det finns ingen packning på andra heller så om du får en ny som är tätt, så finns det ju risk att den kommer börja läcka såsmånigom.
helt korrekt!

Uppåt/membranet läcker ej....ej heller vid v-bands klämman som håller i ihop den

Men känner man med ansiktet så känner man klart att det läcker vid de 3 (eller iaf nån) av de M6-insex muttrarna
Skriv svar