Fått hem utredningsförfarande
Fått hem utredningsförfarande
Nån som vet hur det brukar vara. Nu är det så att för 2 veckor sen så lånade tjejjen bilen och skulle köra till piteå från luleå och blev då fotad i fartkamera.
Jag har nu fått hem en förfrågan om vet det var som körde bilen, hur ska jag göra... Nån som varit i samma sits?
Finns ju ingenstanns att skriva att man inte vet eller nått.. är det bara att skita i att skicka tillbaka brevet eller?
Jag har nu fått hem en förfrågan om vet det var som körde bilen, hur ska jag göra... Nån som varit i samma sits?
Finns ju ingenstanns att skriva att man inte vet eller nått.. är det bara att skita i att skicka tillbaka brevet eller?
Say it out loud, im a laplander and im proud!
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
Skriv och säg att några polare lånat bilen och dom vill inte säga vem av dom som körde. Är din tjej inte skriven på samma adress som dig så är det mycket troligt att ärendet läggs ner på grund av att det inte går att fastställa vem som körde. Dom jämför mot foton som dom har från pass och körkort mot släkt och andra anhöriga.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Lite mer laddtryck
Har det varit så har du varit i något annat land, Inget ägaransvar i sverige än så länge, då mot Brott. Däremot åker ägaren på kontrollavgift för felparkering. Det planeras att dom skall göra om så att fortkörning avkriminaliseras, det vore surt!saab900tic skrev:Hmm brukar inte ägaren av bilen åka på det vilket fall som?? Eller har dom ändrat den lagen på sistone
Skriv bara att du inte har någon aning om vem som körde bilen vid tillfället. krångla inte till det på något sätt.
Om de har ställt en fråga borde de finnas ett ställe för dig att skriva svaret på.. och där kan du t.ex då svara att du inte vet vem de är som kör!
Sen skicka tillbaka svaret. De är troligtvis bättre att göra så än att inte svara alls.
Sen skicka tillbaka svaret. De är troligtvis bättre att göra så än att inte svara alls.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0