Den var fan billig... men passar växellådan från B20F till B18FT motorn då? det stog ju att den måste bytas och den funkar ju fint på den motorn som jag har nu..
Sen så tänkte jag att det är ju 2 liter på motorn som jag har nu och 110 hk och på den turbo laddade är det 1.8 liter och 120. Man borde väll kunna få ut mer från 2.0liters motorn eller
Är B20F baserad på samma block som B172 som sitter i en del volvo 340? Isåfall borde det passa. Har du kollat på clubrenaultsverige, där borde det finnas info. 300power, där finns det oxå lite om B172 och B18ft. Ring nån volvo-verkstad å be att få tala med en mek som skruvat mycket 400 å fråga honom om allt du undrar över, eller om du har möjlighet, åk dit på lunchtid med fikabröd & en trevlig attityd.
Okej jag har gått över i tänkandet till att byta ut hela motorn till en B18ft.
Men fågan är hur mycket kan man ladda med en LågTrycksTurbo som det sitter på en sån, är det typ max 0,5 bar eller? Sen så undrat jag om man kan sätta en öppen dump på en LTT?
Skulle vara kul å veta om man kan fortsätta trimma efter man har bytt motor. ni kan juh länka nå bra sidor om LTT om ni vill.