diesel mercan - Litet filmklipp
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
ja det finns ju inte så många trimmade dieslar i sverige. Men i finlad finns det. Så där ha jag väl hämtat lite inspiration där många kör med turbo iaf. Ja tänkte bara göra det lite bättre (för hoppningsvis) me lite hjälp av kompressor.
I övrigt så är det jag som bygger, svetsar, svarvar å fräser det mesta till bygget.
I övrigt så är det jag som bygger, svetsar, svarvar å fräser det mesta till bygget.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
O hej ba! Den där bilden hadde ja ju int ens sett! Tur man va ute å körde den helgen, för nu e ju all snö borta... Det får vi göra om Fetn...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
ja då ha ja knåpat lite på påskhelgen. Jag har ju liks bara vare hemma då jag har haft jour i helgen. Allt just nu e bara upp punktat men tanken e att sedan tiga ihop allt. Plenumet är byggt i 3mm svartplåt och som kommer attt stagas också i kompressorfästet så det inte vibrerar sönder. Tjockleken på plåten fick bli 3mm för eventuella framtida 3bars laddtryck....
Jag har också enligt uppgift fått reda på att den tryckplatta som jag hade tänkt att använda (765) inge går att använda. Bultcirkeln hamnade ute i kuggkransen. Men inge gråt över det, fick i samma veva reda på att den tidiga s2 plattan skulle gå att använda 707. Så nu jagar jag en sån...
Den främre anslutningen ska komma direkt från kompressorns utlopp.



Jag har också enligt uppgift fått reda på att den tryckplatta som jag hade tänkt att använda (765) inge går att använda. Bultcirkeln hamnade ute i kuggkransen. Men inge gråt över det, fick i samma veva reda på att den tidiga s2 plattan skulle gå att använda 707. Så nu jagar jag en sån...
Den främre anslutningen ska komma direkt från kompressorns utlopp.



Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
jo jag har sett det. Men jag vill verkligen ha en koppling som palla 600nm+.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Oj oj, 3mm järninsug, blir inte det en smula tungt 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 710
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
att det blir lite vikt har jag tänkt på. Det är just därför jag ska även stag det i framkant. Det ligger också lite i att byggivern låg i ihelgen, å då fanns det bara 3mm plåt hemma.
. Men inte för att det är någon nackdel att det är rejält byggt...

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Ser bra ut!! Men alu skulle ju inte skada, för att hålla racevikten nere.MB 4 ME skrev:att det blir lite vikt har jag tänkt på. Det är just därför jag ska även stag det i framkant. Det ligger också lite i att byggivern låg i ihelgen, å då fanns det bara 3mm plåt hemma.. Men inte för att det är någon nackdel att det är rejält byggt...
mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
nja, alu vet jag inte. Plenumets kantiga utformning kräver att man bör ha rätt så tjockt gods om man ska köra alu. Om jag dessutom kanske i framtiden ska börja ladda upp emot 3bar så skulle nog plenumet behöva byggas i säkert 5mm för att kunna få det till att hålla. Dessutom gick inte heller det att få tag i rör som var i alu i denna dim. Iof så har jag inte sökt så hårt efter alurör i denna dim, men jag kan då garantera att dom e ganska dyra.
Så det fick bli detta alternativ, en rätt så ok utmanare tycker jag.
Åsså det dära med vikt...Kan bara säga att om det var vikt jag skulle jaga så skulle jag inte ha börjat med en 6cyl diesel...
Så det fick bli detta alternativ, en rätt så ok utmanare tycker jag.
Åsså det dära med vikt...Kan bara säga att om det var vikt jag skulle jaga så skulle jag inte ha börjat med en 6cyl diesel...
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Schlorven skrev:Du kan ju skita inför varje race, då är det ju +- noll
hehe. Jao man bruka ju prata om vebo-trimm. Men det där förslaget va banne mej ett nytt uttryck. Skithus-lättning!
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
ja då ha jag pulat lite me ic fästet. Ic: e 100mm tjock, så den tar sin plats. Den kommer att få luft dels denom grillen ,men även genom hål där regskylten brukar sitta.
Här är den på plats.

Den här gavlen ska kapas lös och vridas på så att anslutningen hamnar uppåt.

Den här gaveln så ska det bara ändras röriktningen på. Den ska peka rakt neråt.

Och det rymms!

det måste ju vara gode nära innan det tar!

Få höra nu! Ös på med kommentarer! Ris eller ros....
Här är den på plats.

Den här gavlen ska kapas lös och vridas på så att anslutningen hamnar uppåt.

Den här gaveln så ska det bara ändras röriktningen på. Den ska peka rakt neråt.

Och det rymms!

det måste ju vara gode nära innan det tar!

Få höra nu! Ös på med kommentarer! Ris eller ros....
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159