Bromsning av Jens 140 (se sid 11)

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Hur värdefull information fick ni av denna bromsning?
Och hur mycket mer effekt bedömmer ni att ni trollat ur motorn i jämförelse med 10.8 repan?
Vilka skillnader var det i laddtryck och tändning?

Ett ypperligt bevis på att det inte bara är värsta prylarna som gäller utan framförallt kunskap.
Senast redigerad av Driddler den fre feb 09, 2007 6:09 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
Robert Ågren
Impellerhead
Inlägg: 146
Blev medlem: tis sep 23, 2003 8:06 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Robert Ågren »

Grattis!!! Vad var det för laddtryck och motryck i slutet?

Ni glömer väl inte bort att maila resultaten till GIK sen, dom kan säkert behöva nått att fundera över..... :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

amazing skrev:Grattis!!! Vad var det för laddtryck och motryck i slutet?

Ni glömer väl inte bort att maila resultaten till GIK sen, dom kan säkert behöva nått att fundera över..... :lol: :lol:
Eller varför inte Volvo :wink: Det blir bara sjukare och sjukare desto mer man tänker på det. Närmare 600 hästar i en B20 :shock:
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Grattis till ett Imponerande resultat, det blir enkelt för dig nu att plocka ut rejäla effekter ur V8:an med den kunskapen :shock:

Hoppas vi får se Vegan i sommar med 1000+hp, då kommer det gå fort på riktigt!!!

mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

GIK :lol: precis som amazing säger, mins ju något om vad dom sagt man kunde klämma ut ur en B20 effektmässigt.

efter att dom sett data på denna bromsning så får dom nog en hel del att fundera över :roll:
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Oj oj oj... Grattis till fin fina siffror.

Nu måste ju gamel B20'in späna musklerna ytterligare en gång på 402m :wink:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Driddler: Ang. gissnings tävlingen på effekt så gällde den på 98 oktan och Richard står som segrare med 457whp, tror jag han gissade?

amazing: Haha, vi talade om det då vi stog där, vi skulle helt klart skickat ett mail live från motor nords bromsrum :D

Nåväl, det var en givande dag helt klart. Absolut kul att få följa med, intressant.

Det var nog hur lineupen såg ut, att gammle B20 var med visste väll alla.

Sjukt tufft säger jag och ett stort tack till grabbarna, intressant dag, blev ett par fräna samtals ämnen i bilen ned också.

Glad helg, 506whp sug på den nu Jens :)
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

peppe skrev:Driddler: Ang. gissnings tävlingen på effekt så gällde den på 98 oktan och Richard står som segrare med 457whp, tror jag han gissade?

amazing: Haha, vi talade om det då vi stog där, vi skulle helt klart skickat ett mail live från motor nords bromsrum :D

Nåväl, det var en givande dag helt klart. Absolut kul att få följa med, intressant.

Det var nog hur lineupen såg ut, att gammle B20 var med visste väll alla.

Sjukt tufft säger jag och ett stort tack till grabbarna, intressant dag, blev ett par fräna samtals ämnen i bilen ned också.



Glad helg, 506whp sug på den nu Jens :)
Jag gissade på 501 hk på 98 oktan på bakhjul. Jag är inte med i tävlingen, men rätt ska väl vara rätt om du ändå tar upp det? Eller vad menar du?

Vinnaren bör väl vara Palle på 478hk? Eller Fredde på 499,beroende vad han röstat på. Men som sagt jag har inget med diskussionen att göra.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
kalle_86
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis jan 04, 2005 3:01 pm
Ort: Gotland =)

Inlägg av kalle_86 »

504hk var med CSP, tävlingen gällde 98 oktan.
Senast redigerad av kalle_86 den fre feb 09, 2007 8:00 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Ett stort grattis till Jens som återigen har bevisat att en B20 har potential!
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

kalle_86 skrev:504hk var med VSP, tävlingen gällde 98 oktan.
Ok,nu förstod jag,det var med racesoppa. Nu ska jag vara tyst :wink:
Senast redigerad av Driddler den fre feb 09, 2007 7:12 pm, redigerad totalt 2 gång.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Precis, topp noteringaringarna gjordes på CSP soppa och 2.1kg ladd.


Jens får väll skriva och ge er alla info, förstår att ni är sugna på lite feedback. Nu ska jag bara vara tyst jag är tagen och fruktansvärt rädd för B20in så ska jag säga något mer blir det bara fel.

Var knappt så jag klarade att updatera datorn som vi lajvade STS med efter varje pull, man blir svårt eggad =)
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

helt otroligt :shock: ....bara att gratulera!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

581hk med 15% drivlineförlust.


Grattis Jens:)

Min stora fundering är... vad har du för stakar?

Har för mig du har std stakar.

Manligt som fan...
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1570
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Att det fanns mkt effekt i den maskin det visste man, men så mkt!!

Är väldigt intresserad av tändmappen, min motor kommer nog inte skilja speciellt mkt från denna om man inte räknar med två burkar till...

Min motor gick ju som bäst på ca 28graders tändning vid 7000rpm och 1,7bars ladd med e85, var landade ni?

Officiellt världens vassaste b20 genom tiderna antar jag?

M-stakar fortfarande?

Stort grattis :D

MVH/
Simon
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Skriv svar