Sida 8 av 26
Postat: fre sep 14, 2007 10:40 pm
av Markus
nu sitter allt på plats och jag har provkört den!
mellanaxeln från M90n passade perfekt, blev ingen justering på splinesen direkt, 10mm max.
Spakstället fick jag bygga om en hel del för frigång mot hardyskivan, och för att få spaken att komma upp rakt på rätt ställe...
fick även förlänga kopplingstången lite för att kunna frikoppla helt, skulle ha förlängt en liten bit till också, måste ner helt i golvet nu för att frikoppla.
nästa steg blir att fixa stadigare bussningar till spakstället så de blir distinktare.
utväxlingen är rätt tråkig, 3000varv i 100km/h.
får fixa annan bakdiff...
men skoj att den är igång igen!
Postat: fre sep 14, 2007 10:41 pm
av Ponte
Fan va najs! HÄrligt att ha den rullande igen

Postat: fre sep 14, 2007 10:44 pm
av _JP_
Bra jobbat mockan! Fixa lite laddtryck nu bara
/ Johan
Postat: lör sep 15, 2007 1:18 am
av Nicke Nyman
He va då på tiiiin...

Postat: sön sep 16, 2007 11:40 am
av Markus
_JP_ skrev:Bra jobbat mockan! Fixa lite laddtryck nu bara
/ Johan
jo de skulle inte sitta helt fel! men nån måste ju mappa den
Varit ute å kört en den nu, lite jobbigt med så korta växlar, man får ju inte göra annat än att växla.
3,54 i utväxling sitter de i bakaxeln nu (tror jag), lägsta jag hittar är 3,31, de skulle sänka varvtalet med ganska precis 200rpm och jag kan köra 8km/h snabbare innan den varvar 3000rpm igen, hade för mig de fanns 3,15 också men hittar ingen info om det...
Postat: sön sep 16, 2007 1:19 pm
av Steve
Och jag som har typ 4.10:1 och ska köra med en likadan låda
Tror man får försöka hitta en annan axel..
Postat: sön sep 16, 2007 10:56 pm
av Markus
Steve, de låter som en accsnabb kombination ;D ettans växel är nästan bortkastad för mig, hinner bara få den i rullning så måste 2an i...
Köttig, det är mkt möjligt

tur den är larmad, nu när den går och folk kanske sett den... .
Postat: mån sep 17, 2007 12:35 am
av Köttig
Markus skrev:Köttig, det är mkt möjligt

tur den är larmad, nu när den går och folk kanske sett den... .
Du kan känna dig lugn, jag är absolut inte typen som sysslar med sånt

Bara kul att få bekräftat när man känner igen bilar från forum osv
Föresten så verkar du/ni skruva och dola på mycket i den där, minns i vintras skruvade ni nån gång mitt i natten och tomgasade så vi vaknade

Klev upp och kikade ut ur fönstret så säger tjejen "Är det dom där volvo-mupparna nu igen? Ger dom aldrig upp?" Haha
Fortsätt bygga på, kul med egna lösningar som verkar fungerar

Postat: mån sep 17, 2007 11:36 am
av Henke
Kul att du fick till det med lådan

Postat: ons sep 19, 2007 12:38 pm
av Markus
jo känns bra att den sitter där..
skulle bara fått mig lite mer effekt nu
bytte dämpare å fjädrar idag.
fotade lite med mobilen..
gick sjukt dåligt från början, hittade ingen domkraft, dom var stulna.. så vad gör man...
men till sist så satt allt där, är rätt nöjd!

Postat: ons sep 19, 2007 12:58 pm
av stecka

Något udda men bara det funkar så är det ju bra

Postat: ons sep 19, 2007 1:09 pm
av Ajden
Vafan har alla försvunnit nu

Postat: ons sep 19, 2007 1:52 pm
av Markus
Ajden skrev:Vafan har alla försvunnit nu

tydligen blev dom stulna när dom stal henkes bubbla?
men tur vi har våran driftsäkra motorlyft

går bevisligen använda till mkt

Postat: fre sep 21, 2007 8:21 pm
av Henke
Dom gammla domkrafterna försvann i samband med inbrottet o biltemadomkraften var min personliga som ja tatt hem.
Postat: mån okt 01, 2007 9:46 am
av Markus
Var i helgen på studiebesök hos Jens i sävar, var riktigt trevligt...
kom dessutom hem med en topp

så blir kanske lite bättre drag framöver nu
ska försöka få den besiktningsredo snart, bara jag får tag på några vettiga ventilfjädrar, vad ska jag ha för att varva runt 7000rpm med en månen7 kam?