den 28e:
Då bultarna som höll fast downpipen såg ut såhär:

så tyckte jag det var likabra att låna hem och gänga om där nu pinnbultar saknas.

Fick köra fram och tillbaka några gånger men nu är det iaf bra gäng där.
Slipade undersidan på övre frontplåten, han tjuvstarta på ovansidan också men kände inte för nå mer.
Ska beställa nya pinnbultar och diverse el-kabel såfort stuidebidraget dyker in, innan dess har jag tänkt att frontplåtarna ska vara slipade för lack så man kan lacka dem och sedan börja slå ihop motorrummet igen.
Idag:
Fälgarna är färdig slipade för lack tack vare far.
Själv har börjat fixxa fästen för givarna, svetsat mutter på röret där dumpen satt till lufttempen, kapat till ett rör och svetsat mutter på det som jag skarvar nedre kylar slangen med till vattentempen, ska bara se så att det är rätt längd på slangen innan jag sätter på andra halvan av den avkapade kylarslangen (inte allt för lätt att trä på slangen över röret, skulle haft ett litet mindre rör men med kokhett vatten och våld gick det till slut på så jag vill se att det är rätt längd innan jag trilskas med nästa

)
Har börjat skumma på adapter till gasspjällsgivaren.
Satt dit pinnbultarna i turbon och hängde dit downpipen och märkte upp vart lambdan ska sitta men hittade ingen mutter som passade så det ska inhandlas likväl några andra smådetaljer som är nödvändiga för ihopsättningen av motorn.
Har även letat fram el-kablar och kontakter etc och lagt fram så jag tror jag klarar mig ifrån att köpa vilket underlättar för plånkan.
Imorgon ska både jag och far ner och hålla på med skrället så något ska väl bli gjort...