Sida 8 av 29

Postat: ons feb 06, 2008 10:24 pm
av Henrik Braun
Blir mycket, mycket bra det här!

Barnespumparna är jättefina, en kamrat köpte en sån med gavelmonterad soppapump. Soppapumpen är faan så liten och smidig!

Postat: tor feb 07, 2008 6:32 pm
av Jckssn
Roligt att se, man önskar att man själv hade den där farten...

Sitter och tittar lite på främre fjäderbenstornen, är det någon anledning att du inte dragit rör till a-stolpen i buren, borde inte det bli stadigare?


/Jocke

Postat: fre feb 08, 2008 12:09 am
av ximon
Henrik: Jo, när man väl bestämt sig så känns det som det är bästa lösningen.

Jocke: Det ska nog inte behövas. De sitter i ju triangulerade i 2 olika vridcentrum, vilket bör innebära att de inta kan vridas. Jag har dock inte ränkat vetenskapligt på det :)

Postat: fre feb 08, 2008 9:26 am
av Klabbe Persson
Jag har sett flertalet dr byggen som har denna lösningen på fjäderbens torn. Bla Pro Trucken. Sen är ju den traditionella lösningen inte så värst stabil. Polarens S10 25.1 chassi sviktar ganska bra mellan topp infästningarna om inte motorplåten sitter i. Och den har den vanliga lösningen från buren ut till chassit.
Tror detta kommer funka kanon, stagar upp bra med ett par trianguleringar.

Ser bra ut i övrigt också Simon, Kul o se :thumbright:

Postat: fre feb 08, 2008 10:13 am
av Jckssn
klabbe.p skrev:Jag har sett flertalet dr byggen som har denna lösningen på fjäderbens torn. Bla Pro Trucken. Sen är ju den traditionella lösningen inte så värst stabil. Polarens S10 25.1 chassi sviktar ganska bra mellan topp infästningarna om inte motorplåten sitter i. Och den har den vanliga lösningen från buren ut till chassit.
Tror detta kommer funka kanon, stagar upp bra med ett par trianguleringar.

Ser bra ut i övrigt också Simon, Kul o se :thumbright:
Var mest en fundering bara, det är ju inte enda biten på det här chassit som är intressant. Roligt att se andra modeller!

Emil: Vad tror du slutvikten kommer hamna på?

Postat: tis feb 19, 2008 4:47 pm
av Klabbe Persson
Är det inte dax för en uppdatering? Jag är nyfiken :)

Postat: ons feb 20, 2008 12:00 am
av ximon
klabbe.p skrev:Är det inte dax för en uppdatering? Jag är nyfiken :)
Hehe.. Jo, det är väl sant. Har gjor mycket skitjobb på senaste, och väntat på grejer, men nu har det börjat hända grejer igen.
Ska se om jag fick med mig nå bilder hem..

Postat: ons feb 20, 2008 12:04 am
av ximon
Framvagnsdetaljerna börja komma på plats, och styrningen verkar vara funktionsduglig :) Bump-steer ser inte så farlig ut heller :thumbright:

Bild

Bild

Postat: tor feb 21, 2008 12:43 am
av ximon
Bra flyt idag!

Kardanring x2 klara för svetsning

Bild

Mitt sprängskydd till lådan. De gamla stålskydden kan ju slänga sig i väggen :)

Bild

Vi hann även få klart styrningen ikväll, så lite torrkörning var man ju värd 8)

Bild

Bild

Bild

Postat: tor feb 21, 2008 7:32 am
av Christian L
Ser bra ut :thumbright: Blir det samma turbo fast med större avgas nu eller? När planeras det bromsning?

Postat: tor feb 21, 2008 8:30 am
av Fredde Johansson
Fortsätter du i den här takten Simon så kommer du snart ikapp oss :hihi:

Postat: tor feb 21, 2008 11:13 am
av j björk
Det ångas på :thumbright:
Vad kör du för dimension på rör till kardanringarna?
Finns det föreskrivna värden på vad de ska vara?
Har bara sett mått på vad det ska vara för plattjärn :?

Postat: tor feb 21, 2008 12:22 pm
av Klabbe Persson
Trevligt med uppdateringar. Fint jobb ni gör.
Ska bli kul o se det färdiga resultatet.

Postat: tor feb 21, 2008 12:42 pm
av ximon
Christian: Ej klart med bromsning. Tänkte bygga klart innan jag bromsar.

Tyzzon: Hehe.. då är det nog dags att lägga på en rem! Dock tycker jag det känns som läget är under kontroll.

J Björk: Den främre är föreskriven att vara 22*1,5mm, och är även så i mitt bygge.
Den bakre finns ej med i reglememtet, men den passade in bra där. Den är i 28*2mm.

Klabbe: Tack, detsamma!

Postat: lör feb 23, 2008 4:44 pm
av ximon
Jag söker en vev från m5 3.8. Alternativt defekt motor eller liknande.

Den bör vara i gott skick, men mindre skavanker är inget problem.
Jag betalar bra för rätt delar.

Delarna är:

- Vevaxel
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

- Triggerskiva samt smådelar för fastsättning av denna

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

- Bröstkåpa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10


mvh
/Simon Markström, 073-0479287, ximon86@hotmail.com