Sankans B20 turbo bygge
Här händer det inte mycket för tillfället, motorn slukar ca 3 liter per mil så det är ju inte så billigt att åka runt ^^ skulle behövas en bromsning av motorn och ställa in förgasarna för den får alldeles för mycket soppa
men ekonomin tillåter ju inte det som vanligt.... varit och gjort slut på några gamla vinterdäck iallafall
växellådan är nog inne på sista versen och lika så kopplingen 
Bjuder på en burn bild




Bjuder på en burn bild

Här har det varit dött ett tag pga brist av pengar, beställde ett brytarlöst tändsystem och en lite värre tändspole i veckan så det kom dagen efter jag beställt och idag var jag lite uttråkad så jag bestämde mig för att montera det 
Tändspolen och det brytarlösa

Hittade en fräsh fördelare i min kompis stuga så jag la ett bud på den. Här har vi lite skillnad på den gamla och "nya"


Satte i det brytarlösa i fördelaren

Sen så har jag en fråga om någon vet nå bra tändstift till min motor som inte är alltför dyra? Har nämnligen köpt denso stift men de verkade inte vilja överleva i min bil 4 st har gått sönder på under 20 mil.... så jag tar gärna emot tips utav bra tändstift
sen börjar det närma sig bromsning, fick ju tillbaka skattepengar så nu har jag lite att röra mig på. Tyvärr så kommer bromsningen bli senare för lundblad har semester stängt till den 31 juli
. Men som sagt tipsa om tändstift, för jag vill ha ett par som pallar med och inte går sönder

Tändspolen och det brytarlösa

Hittade en fräsh fördelare i min kompis stuga så jag la ett bud på den. Här har vi lite skillnad på den gamla och "nya"


Satte i det brytarlösa i fördelaren

Sen så har jag en fråga om någon vet nå bra tändstift till min motor som inte är alltför dyra? Har nämnligen köpt denso stift men de verkade inte vilja överleva i min bil 4 st har gått sönder på under 20 mil.... så jag tar gärna emot tips utav bra tändstift


- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
Jag köpte en BMW M5 -92 S38B38 här om dagen och igår började bilen vitryka(bolmar vid mer gas) och gå väldigt dåligt och orent efter jag hade kört hårt med den
. Vi började fundera om det är topplockspackningen som gått, men det konstiga är att det är inte vatten i oljan och det luktar inte heller avgaser ur expansionskärlet. Skulle vara väldigt tacksam ifall ni har nå funderingar vad det kan vara, iallafall när det hände så var vattentempen normal det ända som stack ut lite var att oljetempen låg på ca 110 grader. Avgasröret var också väldigt varmt, det rykte om ljuddämparen under bilen, det sitter racekat på så vet inte om det kan ha blivit för varmt för lambda sonden så den gick sönder. Men iallafall skulle vara bra om någon här på STS hade tid att svara på det här om ni har några funderingar vad det kan vara för fel.
MVH Mattias Sandell

MVH Mattias Sandell