Sankans B20 turbo bygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

fint att du fixat film, men får dem inte att funka.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Användarvisningsbild
Krull
För mycket laddtryck

Inlägg av Krull »

Martin H skrev:fint att du fixat film, men får dem inte att funka.
Pröva med en annan mediaspelare, typ VLC eller liknande.
Johan Högström
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Martin H skrev:fint att du fixat film, men får dem inte att funka.
Som krull säger, du måste använda VLC för det är mp4 format :doh: hittar jag något konverterings program så konverterar jag till något vanligare format som fungerar med de flesta mediaspelare :P
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

nu har jag gjort om rondellkörnings filmen till avi och lagt om den på nytt så nu ska det gå att se båda vad jag vet :P annars får ni säga till

Filmerna är på sida 7
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Grymma filmer :)! Fast man blev förskräckligt sugen på att ha en 142 att sladda runt med...Har ju som bekant en, men den är långt ifrån sladdbar atm :(
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Glufsen skrev:Grymma filmer :)! Fast man blev förskräckligt sugen på att ha en 142 att sladda runt med...Har ju som bekant en, men den är långt ifrån sladdbar atm :(
Bra att du tycker om dom :) du har ju kommit långt med din hundförti inte mycket kvar nu ju, håll igång glufsen You Can Do It! :thumbright:
G.Nauta
Forumsberoende

Inlägg av G.Nauta »

Fint med film :) Inte hel fel bil o sladda runt med :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

G.Nauta skrev:Fint med film :) Inte hel fel bil o sladda runt med :thumbright:
Nej det är ju faktiskt en perfekt sladd bil :)
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Här händer det inte mycket för tillfället, motorn slukar ca 3 liter per mil så det är ju inte så billigt att åka runt ^^ skulle behövas en bromsning av motorn och ställa in förgasarna för den får alldeles för mycket soppa :thumbdown: men ekonomin tillåter ju inte det som vanligt.... varit och gjort slut på några gamla vinterdäck iallafall :twisted: växellådan är nog inne på sista versen och lika så kopplingen :P

Bjuder på en burn bild
Bild
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Här har det varit dött ett tag pga brist av pengar, beställde ett brytarlöst tändsystem och en lite värre tändspole i veckan så det kom dagen efter jag beställt och idag var jag lite uttråkad så jag bestämde mig för att montera det :)

Tändspolen och det brytarlösa
Bild

Hittade en fräsh fördelare i min kompis stuga så jag la ett bud på den. Här har vi lite skillnad på den gamla och "nya"
Bild
Bild

Satte i det brytarlösa i fördelaren
Bild

Sen så har jag en fråga om någon vet nå bra tändstift till min motor som inte är alltför dyra? Har nämnligen köpt denso stift men de verkade inte vilja överleva i min bil 4 st har gått sönder på under 20 mil.... så jag tar gärna emot tips utav bra tändstift :) sen börjar det närma sig bromsning, fick ju tillbaka skattepengar så nu har jag lite att röra mig på. Tyvärr så kommer bromsningen bli senare för lundblad har semester stängt till den 31 juli :thumbdown:. Men som sagt tipsa om tändstift, för jag vill ha ett par som pallar med och inte går sönder
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck

Inlägg av Lindqvist Racing »

NGK BP7HS
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

okej tackar :) sökte runt lite på forumet såg att de var rekommenderade till fler folk med b20is så får väl ta att inhandla 4 st sånna :thumbright:
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

nu har jag köpt 8st nya NGK BP7HS för 150kr. kommer väl hem till brevlådan någondag :) de skickades med brev igår
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Jag köpte en BMW M5 -92 S38B38 här om dagen och igår började bilen vitryka(bolmar vid mer gas) och gå väldigt dåligt och orent efter jag hade kört hårt med den :(. Vi började fundera om det är topplockspackningen som gått, men det konstiga är att det är inte vatten i oljan och det luktar inte heller avgaser ur expansionskärlet. Skulle vara väldigt tacksam ifall ni har nå funderingar vad det kan vara, iallafall när det hände så var vattentempen normal det ända som stack ut lite var att oljetempen låg på ca 110 grader. Avgasröret var också väldigt varmt, det rykte om ljuddämparen under bilen, det sitter racekat på så vet inte om det kan ha blivit för varmt för lambda sonden så den gick sönder. Men iallafall skulle vara bra om någon här på STS hade tid att svara på det här om ni har några funderingar vad det kan vara för fel.

MVH Mattias Sandell
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Har varit dött här ett tag så tänkte uppdatera lite. Visade sig att kolven smällt så har köpt en ny motor till m5an så nu går den igen.

Nästa vecka på måndag ska 142an besiktas och jag hoppas den går igenom :P
Skriv svar