Sida 8 av 13
Postat: tis nov 24, 2009 12:07 pm
av Jens Gustavsson
jo vi har tjuv kollat lite på den redan

Postat: ons nov 25, 2009 2:32 pm
av Sportmerca
Vart skickar du ditt svänghjul för balansering Ersviken??
Ersviken skrev:conny skrev:det är en 240 mm sinter lamel med orginal tryckplatta
någon som vet vad en 698 tryckpaltta trycker
Ligger en 698a platta hos Jens, du kan låna den å mäta upp den om du vill när den och svänghjulet är tillbaka från Balanseringen.
Den är iaf specad för ca 550nm med organisk lamell och 750 med 4p sinter.
(Riktigt snyggt grenrör föresten!!

)
Postat: ons nov 25, 2009 2:40 pm
av Ersviken
Vart skickar du ditt svänghjul för balansering Ersviken?
Professorn
Postat: ons nov 25, 2009 2:41 pm
av Sportmerca
ok tackkar
Postat: ons dec 23, 2009 2:57 pm
av conny
den nya växelådan
bmw zf

Postat: ons dec 23, 2009 4:55 pm
av Pimplaren
Klart det ska till lite BMW för att det ska hålla

Postat: ons dec 23, 2009 9:39 pm
av JohanK
Vafalls? är det en M103 4-matic som lådan står på?
Postat: tor dec 24, 2009 3:56 pm
av conny
Jo det är en 4-matic motor . det är en reserv motor som jag har liggande.
bra att ha om man skulle spränga nått i broms bänken.
Postat: mån feb 01, 2010 10:06 pm
av Erik Sandström
har tändgrejjerna kommit?
Postat: tis feb 02, 2010 3:28 pm
av conny
Tändgrejjerna är vid tullen nu så det bör ju komma i veckan.
Postat: tis feb 02, 2010 6:21 pm
av Jens Gustavsson
conny skrev:Tändgrejjerna är vid tullen nu så det bör ju komma i veckan.
jag har betalt tullen nu så det kommer nog i morgon (ligge i skelefteå tror jag)
Postat: tor maj 13, 2010 1:15 pm
av Mas_74
Drar liv i denna tråd då jag själv åker mb med turbo...hur går det med denna bil? Någon som har nått nytt att förtälla om hur bygget fort skrider?
Mvh Magnus
Postat: fre maj 14, 2010 11:14 am
av conny
växelådan är klar och prov monterad i bilen. det som fattas är svänghjulet som blir ett helt nytt.
har hunnit flödestestat toppen under vintern men har inga värden i huvudet. jens vet du vad det var för flöden?

Postat: fre maj 14, 2010 3:54 pm
av Jens Gustavsson
orginal MB 3.0L 12v
43mm in 38mm ut
2mm 51cfm 45cfm
4 94 85
6 134 119
8 168 142
10 186 148
12 189 155
14 194 161
16 192 165
ricktigt fina kanaler

det passar 46mm volvo insugnings ventiler rakt av nästan också och med lite portning så blir det nog ricktigt fränt flöde.
går ej att gämföra med tex M10 eller M30 skit toppar

Postat: fre maj 14, 2010 3:57 pm
av JohanK
Inte för att nuffrorna säger mig så mycket men det känns bra att man har en sådan topp i sitt bygge

Har hört att de ska flöda riktigt bra, hade varit kul att se hur en 12V AMG-topp ser ut.
Får du plats med lådan utan att behöva ta fram kapen?, min 201 är sjukt tight och måste vinkla lådan för att ens få upp den..