Sida 8 av 53
Postat: lör jan 03, 2009 4:57 pm
av sleeper pv
kan ngn gissa vad detta är? rätt svar belönas med att du får navigera racesäsongen 2009.....

Postat: lör jan 03, 2009 5:07 pm
av peppe
Jag vet, men jag vill inte navigera då jag ska köra själv. Så jag låter någon annan avslöjja det
Puss.
Postat: lör jan 03, 2009 5:39 pm
av Micke Johansson
Super retometer fördelare som ger sprutt till 1000 och ökar koredialeffekten med 120 % ?

Postat: lör jan 03, 2009 6:18 pm
av sleeper pv
Micke: Du är på rätt spår

Postat: lör jan 03, 2009 6:26 pm
av sleeper pv
Så här ser vipporna ut. Original håller INTE!!! det har Anders testat. Dessa har han utvecklat och har inte kört sönder en enda vippa efter det, BRA SKIT!!!!

Postat: lör jan 03, 2009 7:11 pm
av GordonE
Jag gissar på verktyg för att hålla kolv vid berbetning!
Snygga vippor! Kul med lite udda byggd motor, det känner man igen sig
Mvh Gordon
Postat: lör jan 03, 2009 7:13 pm
av sleeper pv
Gordon E: Huvudet på spiken. Det är jiggen som spänner kolvarna när jag skall bearbeta kolvtoppen

Postat: lör jan 03, 2009 11:05 pm
av Micke Johansson
sleeper pv skrev:Micke: Du är på rätt spår


Du kan få köra min bil om du vet vart ja fått det i från..
Postat: lör jan 03, 2009 11:36 pm
av sleeper pv
Micke: jasså??? kanske Flåklypa?
Postat: sön jan 04, 2009 1:00 am
av no1_martin
sleeper pv skrev:kan ngn gissa vad detta är? rätt svar belönas med att du får navigera racesäsongen 2009.....
Kanske lite OT. Men vad krävs för att man antingen skall få dra i spakaran alternativt vifta med taktpinnen i form av utbildning/licence?
Postat: sön jan 04, 2009 1:03 am
av peppe
Martin: Det som krävs är följande:
Förarbevis för fritidsbåt (Tar man på medborgarskolan)
Manöverintyg (Brukar gå att lösa hos ÖRK på deras KM eller vid annan tävling)
Sedan är det full fart. Iofs måste du ansöka och betala din licence men det är inga problem om du har ovanstående.
Ska du navigera tror jag det räcker med att du är galen nog.
Mvh
Postat: sön jan 04, 2009 2:29 am
av Micke Johansson
sleeper pv skrev:Micke: jasså??? kanske Flåklypa?
Fan !

aja du ska få prova

Postat: sön jan 04, 2009 1:04 pm
av sleeper pv
no1 Martin: tror Peppe har rätt i vad som krävs. Som navigatör tror jag man kan lösa typ engångslicense. Jag har inte tagit min förarlicens ännu men det skall väl ske under första kvartalet 2009.
Micke: Så trevligt det ska bli att låta BMW´n få smaka blydoja

Flykåpa är för övrigt den grymmaste barnfilmen som finns för oss med motorhjärta. Cars och blixten Mcqueen kan slänga sig i väggen.
Nu bär det av till verkstan för att bearbeta kolvar
// F.
Postat: fre jan 09, 2009 7:21 pm
av peppe
Försöker peppa upp dig med en bild på ett gångläge. Crum 21 såklart.
Längtar tills nästa helg då vi får disskutera det här om gångläge igen var fööör länge sedan nu

Postat: fre jan 09, 2009 7:28 pm
av Jens Gustavsson
sleeper pv skrev:Så här ser vipporna ut. Original håller INTE!!! det har Anders testat. Dessa har han utvecklat och har inte kört sönder en enda vippa efter det, BRA SKIT!!!!
]
jag (igenteligen peter högdhal) har den erfaren heten att den bättre sortens orginal vippor håller bra om man har rätt fjäder tryck.
många fuskar med det och sen skyller det på vippan då man har haft grymma ventilsläpp igenteligen.