Det är som Jens säger att han vart inblandat i tankarna kring motorn, Tack Jens

Han har räknat och gjort simuleringar. Det är mitt första år med båten och massor som skall göras därför byggs det för tillfället ganska enkelt. Vill inte investera massa pengar i något som kanske inte fungerar. Sedan skall man komma ihåg att antalet hästkrafter inte är allt på sjön

Båten skall klara av farten åxå, vi minns väl hur det gick för Peppe

fråga honom så tror jag inte han vill göra om det i högre fart. Det bär iväg rätt duktigt redan med de ca 200-220 hk som de andra i klassen åker med i sina sugmotorer. Farterna ligger mellan 65 och 75 knop i ideella förhållanden.
Tanken i första steget är att bygga en motor som kan leverera samma effekt men mer vrid vid ett lägre varvtal och på det sättet förhoppningsvis kunna åka lika snabbt eller snabbare men med bättre pålitlighet.
Som tidigare nämnts så måste man börja nånstans och jag börjar snällt för att se hur det funkar IRL och beroende på utslaget så kan det mkt väl bli både större turbo och vassare kam för mer effekt längre upp i registret. Men nu vill jag först och främst börja testa konceptet
Men visst lockar det med 350 hk och 80-85 knop men det är änsålänge bara en dröm