Sida 8 av 38

Postat: sön aug 16, 2009 3:27 pm
av Moggemx
Okej, Blev lite fundersam angående pumparna då jag läste nånstans att just walbropumparna inte tål E85, Eller kanske det var kopiorna det gällde?!
Får nog ta och montera in en till om det blir E85 åkning 8)

Kom just på att det sitter dubbla Walbro In-line pumpar med E85 i min andra beemer ! :)

Postat: tor nov 26, 2009 7:47 pm
av Moggemx
Jaha, då var det dags igen! :roll:
Även detta projekt verkar vilja spåra ur!

Har nu på gång ett Pyramidringat block borrat till 92.5 mm med smidda CP kolvar, H-profil stakar, Balanserad vev, koppling med 765 tryckplatta och stiftad Hub på veven . . .

+ en ganska rolig topp, kommer inte ihåg hela spacen men den var ordentligt portad med större ventiler och en z55 kam (Skall kanske bytas ut mot PPFs nya M7)
Flödad till 240cfm vid 25" vet dock inte vid vilket lyft.

Plötsligt så hamnade man på en helt ny nivå :doh:
Jaja, Det kanske blir roligt iaf :P

Återkommer med mer info när prylarna kommit hem :thumbright:

Postat: tor nov 26, 2009 9:59 pm
av Pakko
härligt!! skönt att det finns folk som trimmar seriöst i Kiruna också! =)

Postat: tor nov 26, 2009 10:01 pm
av Pitbull
Köpt bottendelen av PPF?

Postat: tor nov 26, 2009 10:30 pm
av Moggemx
Pakko: Jodå detta kommer kanske bli fränt på allvar :twisted:

Pitbull: Jo, Eller är väl inte 100% säkert ännu men troligtvis så går mitt bud hem (hoppas jag) :roll:

Postat: tor nov 26, 2009 10:40 pm
av benkoilovikka
Men mogge:D Har du nån otrimmad bil som går att köra med på gatan annat än firmabilen nu?:D Fint med lite bättre grejer iaf:D

Postat: tor nov 26, 2009 10:42 pm
av Fredrik Y
nice! jag som trodde jag skulle få vara värst i byn till sommaren men men, blir nog en rolig bil :thumbright:

Postat: fre nov 27, 2009 11:42 am
av Moggemx
Benko: Jodå jag har ju min 525:a :wink:

Egut: Hehe, ja nu ska man ju inte hoppas för mycket! Men vi får väl se vad som händer här framöver :P

Postat: fre nov 27, 2009 4:01 pm
av benkoilovikka
Moggemx skrev:Benko: Jodå jag har ju min 525:a :wink:
Vänta nu... Vad ahr jag missat? Du menar inte denna bmw va? Är ju ingen gatbil precis... :doh:

Postat: fre nov 27, 2009 4:14 pm
av Moggemx
Jag har köpt en till! :wink: Den här är ju en 535:a och i allra högsta grad en Gatbil, Dock inte så lämplig som bruksbil nåmer 8)

Postat: fre nov 27, 2009 4:24 pm
av benkoilovikka
Haha okey:D Släng upp bild :thumbright:

Postat: mån feb 08, 2010 7:00 pm
av Moggemx
Nu har det hänt lite igen!

Håller för fullt på att besiktningskonvertera bilen igen så man kan ha den färdig till sommaren! :)

Gick lite i stöpet med bottendelen :( Blev alldeles för dyr tillslut !
Toppen är jag däremot lite sugen på ännu !

Men vad tror ni om den?
Är en M30B34 topp som har uppsvetsade insugskanaler samt är portad med större ventiler som flödar följande vid 28":

insug: 75 117 157 193 220 230cfm
Avgas: 63 105 140 174 185 195cfm
Ventillyft 2mm 4mm 6mm 8mm 10mm 12mm

Är det måntro värt att satsa på? Vad brukar man kunna få för flöde ur dessa toppar?

Postat: lör feb 27, 2010 10:38 pm
av Moggemx
Uppdaterar lite här igen då!

Håller på och färdigställer bilen för besiktning just nu !
Inte så mycket kvar nu

Men kom just på att jag glömt att montera en katalysator på avgassystemet :doh: Så det måste jag bygga dit ännu :thumbdown:

Sen är det roliga mappandet för att få till vettiga avgasvärden :thumbdown:
Nån som har några tips? Är det bara att sikta efter lambda 1 och hoppas på det bästa?

Postat: tis mar 16, 2010 10:32 pm
av Moggemx
M-Power :)

Bild

Bild

Bild

Postat: tis mar 16, 2010 10:36 pm
av benkoilovikka
Snackade med mogge för ett tag sen och har fått höra planen men de får han berätta själv 8) Man kan vell säga att det spårat ur från början iaf :doh: