Foffes volvon Taksänkta
Hur lik är dessa motorer varandra ? Kan man hänvisa besiktningsgubben till att det är sen sådan motor utan att han snabbt å enkelt kan stämma av detta mot något motor-nummer. Samt han kommer inte klaga på att bilen saknar katalysator då?Melkutt skrev:annars så ligger en B230ft llt på 165hk
Har helsvetsat alla stolpar på volvon nu iaf

Har nu punktsvetsat tillbaka taket.
Dock bara punktsvetsat. Får punkta upp slipa av för å sedan punkta upp igen å göra så om å om igen bra länge med lite avstånd på punkterna annars slår sej vell taket någe otroligt.

Sen när taket här hyffsat upp-punktat kan jag börja rikta taket med hammarn. Men pga av att jag la snittena lite för långt in så har sidorna hamnat innanför förstärkningarna så det är svårt att få något mothåll på undersidan taket
Sidorna och bakänden ser ganska bra ut redan nu. Är främre skarven som pekar ganska galet.
Dock bara punktsvetsat. Får punkta upp slipa av för å sedan punkta upp igen å göra så om å om igen bra länge med lite avstånd på punkterna annars slår sej vell taket någe otroligt.

Sen när taket här hyffsat upp-punktat kan jag börja rikta taket med hammarn. Men pga av att jag la snittena lite för långt in så har sidorna hamnat innanför förstärkningarna så det är svårt att få något mothåll på undersidan taket

Sidorna och bakänden ser ganska bra ut redan nu. Är främre skarven som pekar ganska galet.

Provspacklat lite och jag var rädd för att spackle skulle spricka för minsta lilla .. men det verka ju hålla för vad som helst så länge det inte ligger på för tjockt !
provade å knacka på detaljer på taket med en kulhammare å inte ens då släppte spacklet
Men försöker endå lägga så tunn sträng som möjligt och bearbeta plåten istället för å slippa bakläxa sedan.

provade å knacka på detaljer på taket med en kulhammare å inte ens då släppte spacklet

Men försöker endå lägga så tunn sträng som möjligt och bearbeta plåten istället för å slippa bakläxa sedan.

Framrutan på plats. Kortad av en glasmästare. Jag lämnade först in min gammla framruta som var sprucken på kortning.
Sedan provmontera jag denna för att de som det stämde. När det då stämmde så lämnade jag in min kortade ruta igen
och beställde en sprillans ny med samma mått.

Bakrutan gjord i lexan 5mm

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Knappt hinner man bli klar me taksänkningen (en slipning till samt lite kromlister saknas) förräns man dra igäng nästa projekt.
Motorbyte till b230A inför besiktningen.
Motorn fick inte plats som den var. Så ja prova att korta tråget lite.

om jag inte missminner mer så kapa ja bort 3,4 cm å då tog oljepumpen i lite granna (vilket ja knacka till tråget så de fick plats) å då gick motorn ner omän ganska precis

Sen kan de diskuteras hur motorn kommer reagera på detta då den inte rymmer lika mycket olja och pumpen inte längre står centrrerad i sumpen längre.. men de märks vell sen när ja starta bilen hur de går

Motorbyte till b230A inför besiktningen.
Motorn fick inte plats som den var. Så ja prova att korta tråget lite.

om jag inte missminner mer så kapa ja bort 3,4 cm å då tog oljepumpen i lite granna (vilket ja knacka till tråget så de fick plats) å då gick motorn ner omän ganska precis

Sen kan de diskuteras hur motorn kommer reagera på detta då den inte rymmer lika mycket olja och pumpen inte längre står centrrerad i sumpen längre.. men de märks vell sen när ja starta bilen hur de går

Senast redigerad av Foffe den tor okt 18, 2007 8:23 am, redigerad totalt 1 gånger.

- M Bengtsson
- För mycket laddtryck
Den blev ju fräck med taksänkningen 
Men ja gillar inte batteriets placering
Antar att du ska sätta i turbomotorn efter besiktningen?

Men ja gillar inte batteriets placering

Antar att du ska sätta i turbomotorn efter besiktningen?
Volvo 142 -70 -Överladdat projekt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
- Andreas Lundmark
- Lite mer laddtryck