kul å seriöst projekt.. nu är de bara för dig å göra ett smutt rörsystem så kommer dedära bli riktigt bra, fortsätt så

Samtidigt vill jag ha fronten på så jag kan hitta rätt placering av turbon. Ähh de tar 5 minuter att skruva loss fronten så den får väl åka av å påevil.tweety skrev:HEHE känner igen det där med att ha för många projekt samtidigt. Öhum det är väl lättast att montera grenrör innan fronten åker på. skulle nog jag gjort iaf. och sen utgått från det.
Haha jag sågade precis bort det när jag var ute i garaget innan, får bli ett järn mellan växellåda och torped så motor inte bucklar huvenNotera det avsågade "motorfästet"(?) för att få plats med ICn.
förstår inte va de där taniga motorfästet gör för nytta? alla andra (nästan) kör ju med 2 motor fästen och ett vxl fäste på de gamla hederliga viset varför skulle inte de fungera nu? Menar inte att gnälla jag vill gärna veta, kanske var dumt att såga bort skiten?turbolovern skrev:Hoppas du inte tänker vara utan nån form av reaktionsstag när främre stödet skrotas, jag rekommenderar stumma motorfästen. Förra året hoppade min motor nästan upp i huven när jag testade launchen för första gången...trots ett tight rör runt främre stödet...detta pga motorkuddarna pajjat!! Så efter detta stummade jag motorn, går utmärkt att köra vibrationsfritt ändå
Haha roligt.RS100 skrev:Haha jag sågade precis bort det när jag var ute i garaget innan, får bli ett järn mellan växellåda och torped så motor inte bucklar huvenNotera det avsågade "motorfästet"(?) för att få plats med ICn.![]()
Märkte att min "inhouse" svetsare inte kunde alu så får hitta någon som kan fixa mitt insug/spjäll
turbolovern skrev:Motorpaketet vill vrida sig kring drivaxlarna, därför finns det främre stödet. Funkar bra när effekten inte är så hög men med trimmad maskin så blir det värre o värre. Mitt kamdrev tuggade i huvens isolering när främre gummit skurits av mot mitt tighta fäste. Ville bara visa hur gott om plats det blir utan stötfångarbalken, saknas på bilden gör min ersättare till den balken (som nu inte behövs egentligen eftersom motorn stummats)
Bra ide med staget !RS100 skrev:Stämmer motor stegrar väldigt mycket vid lite ladd, jag ska ta ett stag mellan de övre växellådsbultarna på blocket och till plåten där spolen satt, med förstärkning förstås.
Spjället/insuget blir nog något liknande ditt, såg att KL hade aluplatta på G så blir nog en sådan och ett 3" spjäll, ska bara hitta någon som kan svetsa alu.