Alltså det är hastighet mot varv per växel.Jens Gustavsson skrev:hur ska man tolka den tabellen?
trycket är i ? kps apsolut tryck eller?
full gas i alla rutor?
T.ex växlar man till tvåan vid 7000varv så hamnar motoorn på 4200

förlåt jag tänkte fel, har förstått det tidigare men glömde det i sista inläggetMikael S skrev:Jag pratar iförsig inte om Ford V6 nu utan BMW m50b25 på 192 sugmotorhkJens Gustavsson skrev:jag ska höra med conny.
men det är en 3.0 liters motor med lite mer slag äv ford V6 så den vrider nog på mycket mer redan standard.
84mm borr och 75mm slagJens Gustavsson skrev:förlåt jag tänkte fel, har förstått det tidigare men glömde det i sista inläggetMikael S skrev: Jag pratar iförsig inte om Ford V6 nu utan BMW m50b25 på 192 sugmotorhk(håller på att svetsa och svarva för fullt här och tvär kollade bara på datorn)
vad är det för volym på BMW motorn och borr slag?
MB har ca 90 i borr och 80 slag. 186hk standard på veven då den va ny och 146 på driven vid besiktnings bromsningen med stock grenrör och avgasystem men med autronic och E85
Mikael S skrev:Jens: Ja det stämmer, 2.5liter precis lika motor som Fernis har
Fernis: Fast det hörs på motorn i filmen att den segar mellan växlingarna. Vad laddmätaren säger i referens till varvräknaren känns faktiskt som en dålig mätmetod, ungefär som att mäta 100-200 med stoppur.
Det är loggarna som är intressanta, då ser man exakt när laddet infinner sig.
Peppe: Kanon! Leta upp någon som har en dragning på trean från lågt varvtal. dom blir nog mest intressanta för att bedömma bra spool