Update 28/6 -11
Hallå ! , Sen sist har jag hunnit lacka mina breyton, förbrukat lite däck, provat att strypa turbon och kört av krysskilen ..
Det där med att strypa ena ingången i turbon skulle kunna vara en mycket bra ide om man hade en vacumklocka som öppnade port nummer 2 vid ett visst tryck.. Fick tidigare ladd och mycket högre, MEN motorn kvävdes av sina avgaser vid 5000 varv. Så plockade bort strypningen direkt. Åker nu med helt vanlig packning och så kommer det förbli tills jag hittar en hx30.
Sen krysskilen då, körde av den i söndag .. Men jag har på känn att bulten varit lös i några veckor då oljetrycket varit kasst när man kört hårt o lite så. Tur i oturen så gick kilen bara av på remhjulssidan. så drevet som sitter innanför klarade sig = klarade mig ifrån motorras

Bytte kilen och drog bulten ca 160nm +20-30 grader, är detta förlite så att man ska ner till en lastbilsmek o låta dom dra med stooora knacken ?? Nu har jag iaf mycket stadigare oljetryck även när jag kört lite hårdare
Bilder :
Blanksvarta blev det istället för skavda o matta
Där har vi kil helvetet ..
Och så en bonusbild på nyförvärvet jag var o hämtade idag .. Måste ju hålla sig sysselsatt mellan varvena då 325an funkar
Allt för idag. //Elias