Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

trampa ur tvåan å sopa i trean men den försvann.. :hihi: Har skitdåliga däck, trodde den skulle spinna men icket.. men har ju fyra växlar kvar :thumbright:[/quote]


Hehe det där känner jag igen! ;)

Gött mos annars! Grattis.[/quote]

Tackar! jo ganska vanligt med dessa lådor tyvärr, har börjat titta lite på 530d lådan nu, r.ivars mejlade uppgifter så man slipper ett rent h-vete.. schysst kan man ju säga :thumbright: Efter lite mätningar så verkar det som att det går, lite jobb bara..
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av freddan302 »

Härligt!

Du får höra av dig när den är ihop så man får sig en åktur :)
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

freddan302 skrev:Härligt!

Du får höra av dig när den är ihop så man får sig en åktur :)
absolut!!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

Lite update, har nu kapat till lådorna som det förmodligen ska vara, ett axelutstick på 3.5mm. kopplingen får plats och axeln går ca 1cm in i pilotlagret, förutsatt att det placeras längst ut i hålet på veven.

Ska nu svarva styrningen som skall sitta i ramlageröverfallen på mitt lösa block, och styra över "hylsan" som urtrampningslagret löper på, då borde lådan centreras perfekt :thumbright:

Bild
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
beaver6
Forumsberoende
Inlägg: 1668
Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:29 pm
Ort: Gällivare/Malmberget

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av beaver6 »

Ser bra ut, snart är du ute på vägarna igen :thumbright:
Christian Hörning / 0730438298




Hörnings svets och fordonsreparationer
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Jonas Ohlsson »

vad blev det för låda, årsmodell och sort?
Bild
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

Jonas Ohlsson skrev:vad blev det för låda, årsmodell och sort?
530d -07, 6vxl manuell, gs6-53dz-zf
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av ogge »

är det grova ingående axeln (35mm) på denna å stora hardyn ?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

ogge skrev:är det grova ingående axeln (35mm) på denna å stora hardyn ?
Stämmer bra det! hardyn är mycket större än vad original m5 e34 är.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av ogge »

smaskigt :)
borde hålla tycker jag ;)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

ogge skrev:smaskigt :)
borde hålla tycker jag ;)
Jo, tror de :thumbright:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

Man är sugen att köra.. måste få ihop skiten nu :drool:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
beaver6
Forumsberoende
Inlägg: 1668
Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:29 pm
Ort: Gällivare/Malmberget

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av beaver6 »

Ska försöka ta mig förbi efter jobbet i morgon och kika lite, kände mig lite slut idag dock :shock:
Christian Hörning / 0730438298




Hörnings svets och fordonsreparationer
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

Jo kom förbi å kika!! :thumbright:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

Har trixat lite med lådan idag, nu är sprängkåpan punktad i sitt rätta läge.



Styrningen i lösa blocket

Bild


Lådan ihoppunktad

Bild

Ska lämna lådan nu på helsvetsning, sedan är det bara resten kvar :wink:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar