Den gick i kardantunneln, fick modifiera tunneln endel tidigare då andra lådan jag körde på bilen var en M90 och de
är betydligt större än BMWs ZF.
Nu är kardanen kortad och riktad.

Alltid bra med komentarer2jziggy skrev:Tjena..
vill inte låta som en tråkig jävel, men har kört compund system på en cosworth och det som märktes tydligt är att man behöver en intercooler mellan turbosarna då den luften från den första blir så varm att till och med loctiten på mutter till kompressor hjulet ligger risigt till samtidigt som verknings graden blir sämre när du ska komprimera så varm luft.
Dock måste jag säga att det var riktigt roligt med ett så brett register som det gav.
Finns en kille i Stockholm som kör en Lancia Delta med dubbel system. Kan vara värt att leta reda på han innan man bygger in sig för mycket.
Mvh Johan
Nej det var en helt seriös fråga alltså. Jag tänker att om den totala tryckökning är samma vid en serieladdning som vid en singelturbo så borde det ju även alstras lika mycket värme? Kanske till och med mindre värme vid serieladdning eftersom man kan ligga bättre i kompressormapparna.2jziggy skrev:Var absolut inte menat som negativ kritik.
Hur menar du vilka agg man väljer?
Blir inte all komprimerad luft varm?
Och att komprimera varm luft kontra kyld luft är väl att slösa energi i onödan?
Mvh