, från Professorn , Axelson , Enem , KK. Men ingen har funkat så bra som en motsvarande normal profil.
De 531 kammar jag varit mest nöjd med har samma dur in & ut med ca 14-14,5 i lyft, har provat upp till 16,5 men det gav inget mer är mycket ökat slitage. Testat ca 20 profiler.
Evo 8V volvo, har samma duration in & ut som 531 , men 16-17mm lyft , detta funka bäst på dessa. testat ca 10-12 profler.
Mb 2,5-16V kör jag nu samma in & ut , till dessa hemska

Problemet med DTM snurrorna är att allt varit fel , om man inte vill varva 9000-10500.
Jätte portar , jätte diam i insug trattar, och jätte volym i hela insuget från tratt till ventil, 54-58mm grova 4-1 grenrör, insug kam på 345 dur , ut 330 dur.
Mycket av MB testerna har jag också gjort på 531 & EVO 8v.
En fråga som jag är mycket intresserad av som jag funnit väldigt lite info om , är, domen på kolven i 16v motorer , det verkar som domen kan direkt skada förbränningen om den aldrig så lite stänger av delar av förbränningsrummet vid överlapp, om det är så, så stannar rest gaser kvar , typ egr femomen, med mer förtändning behov etc , kass effekt mm mm.
Jag ska på MB motor 2 ta ner domen i minst 3 steg för att se vad som händer, visst det blir lägre komp, men om det blir bättre gas växling etc så kan mycket väl motorn ge mer effekt etc.
Min tanke är att skadad gasväxling och max komp , är en sämre situation är bästa gasväxling och mindre komp , ( tyvärr). (tar ca 30 timmar per test x då 3 )
Det som fått mig att vilja veta mera om DOM utf är att , min första Mb-16v prototyp har en kolv DOM profil från DTM året 1994 ,den domen är mycket mindre och rundare. Sen gick jag över till DTM utf 1992 för jag tyckte , obs tyckte, att den såg fräckare ut med mer dom , mer komp . Men jag tror jag lurat mig själv. Motor åsna nr 2 , den som nästan allt provats på nu , har problem med mindre effekt och vill ha mer förtändning, trots alla test och grejande.
Prototyp 1 ger 350,2 hk (31grader förtändning), och den är hopsatt med snällare och en del äldre delar och delar som jag själv gjort i all enkelhet samt Erlands första MB-16 topp , men går överlägset bra, test åsnan nr 2 , är jag förstunden helt fast i , den vägrar ge mer än 332hk (39 grader förtändning), trots alla test.
Därför börjar jag undra om kolv DOM utf, det är det ända som verkar troligt just nu.
Jag har egen rulle , och allt är testat i den, jag har även testat ett köra Mb Bil/motor nr 1 i rullen flera gånger för att se så jag inte gjort nått fel med bil / motor nr 2 , så det blev galet pga detta.
Men samma som förväntat , nr 2 sämre , nr 1 bäst.
Jag vill nämna att jag slipar de flesta av mina kammar på nya ämnen i Tyskland ofta efter egen ide.
Brukar skoja och säga att den ena är sämmre än den andra .
Det är

Måste också tillägga att detta handlar om sugisar , gjorda för långt register , banracing.