SUSPEKT?.... Jämfört med en gäddfisktrålare från Nimbus så tycker jag den ser helt normal ut!Freewheel skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
såg riktigt suspekt ut iaf! hade gissat på en nimbus gäddfisketrålare jag!![]()
/Odrivhjulet

SUSPEKT?.... Jämfört med en gäddfisktrålare från Nimbus så tycker jag den ser helt normal ut!Freewheel skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
såg riktigt suspekt ut iaf! hade gissat på en nimbus gäddfisketrålare jag!![]()
/Odrivhjulet
Så brukar jag också göra..... Har jag gjort fel?* * * NXJ * * * skrev:
Vi kom inte så långt men dottern lyste med ficklampa och snurrade framhjul och bankade på diverse saker så det är iaf en början![]()
: /NXJ
Eller hurToni skrev:Vissa småtjejer (f'låt) är 100 ggr sötare i arbetsbyxor och handskar än i rosa tyllklänning!!!
Grattis grabben!
Hmmm. När man tänker på det....så....NÄÄÄblackadder skrev:Så brukar jag också göra..... Har jag gjort fel?* * * NXJ * * * skrev:
Vi kom inte så långt men dottern lyste med ficklampa och snurrade framhjul och bankade på diverse saker så det är iaf en början![]()
: /NXJ
Tack för ditt svar Gustaftherealpinto skrev:Visst kan man göra egna styrstag. Jag skulle då säga material motsvarande bärarmsrör (över 200 N/mm2 i sträckgräns, brottgräns minst 100 N/mm2 över sträckgränsen, minst 10-15% förlängning till brott).
Gängstång...helst inte men jämför 8.8 med materialdata ovan?
Olika längd på styrstagen är kanske en kompromiss som fungerar (beroende på hur det ser ut) men inget jag skulle rekommendera.
Gustaf
Hej Blackadder.blackadder skrev:Borde det inte vara lättare att modifiera styrstagen så 140's styrleder passar på dom?
Här är lampan paj......