Tompas Volvo 940 turbo projekt Update: 18/4 påställd o ute
Re: jag undrar
Jag köpte locket härifrån http://www.l-m-r.se/ Riktigt grym kvalitet på det o riktigt snyggt måste jag sägaWalther skrev:tjena jag undra vart du har köpt de nya oljelocket med volvos nya logga? mvh markus:P

Jaså är du sugen? heheJimmy skrev:Ska du sälja amazonen bara skicka ett PM mvh jimmy
Idag monterade jag en strypventil också så nu laddar man 1bar i alla fall

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
Verkar som jag körde sönder diffen inatt när jag va ute o lekte lite
Låter illa när jag svänger och hissade upp så ena hjulet va fritt o jag orkar bara snurra på det typ ett halvvarv max sen går det för tungt, likadant på båda sidorna. Får väll öppna locket på axeln o kolla hur det ser ut där inne.

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
Någon som vet vad som kan ha hänt med min diff? För nu driver den på båda och det skriker o låter illa när man svänger. Har hissat upp bilen o öppnat locket till diffen men har inte hittat nått som verkar trasigt än.
Inte så bra bild kanske och den är nog itne till så stor hjälp heller men det ser ju helt ut?

Inte så bra bild kanske och den är nog itne till så stor hjälp heller men det ser ju helt ut?

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
kör på bahTom_21 skrev:fyllde på med olja igen o drog ut o la någon burn o ringar och nu verkar det som den släppt lite. För nu om man hissar upp ena hjulet i luften så orkar man snurra runt det igen. Dock så skriker det lite konstigt när man svänger runt skarpt.

Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Jaha då va det slutåkt med bilen för denna säsong, tvättade av den idag o körde ut den till vintergaraget för sin vinterdvala
Får se om det blir några planer för bilen under vintern, lite bättre motor, låda o bakaxel lockar ju väldigt mycket men det kostar ju en slant också
Nytvättad o fin

Bilen på sin plats för vintern.

Nytvättad o fin

Bilen på sin plats för vintern.

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
-
- För mycket laddtryck
har du svetsat dit ett rör för där är det vell inget orginal va ele sitter den på tomgångs motor röret ser inte riktigt för vill säta dit dump på min annars najs bilTom_21 skrev:Har stått lite still ett tag nu, har grejat med att lägga stenplattor utanför garaget o lite annat så det har inte hänt så mycket just nu. Men monterade min dump nu i veckan i alla fallDet är ju en hybriddump o jag testade att köra med den som bara öppen först o det verkar funka bra. jag o polaren va ute o testade lite idag o det va inga tecken på att den vill dö eller nått vid växlingar o så o fin tomgång, går precis som förut. Kollar runt lite efter fälgar också vilka man nu ska välja, sen borde väghållningssatsen åka på nästa vecka tror jag. Imörn bär det av ner till mantorp o kolla på dragrace em
![]()
Liten bild på dumpen monterad

Idag hämtade jag det andra paketet 
Blev en bredbandslambda så man har koll på hur motorn mår om man ska börja leka lite med laddtryck o soppa senare
Monterar ni den sensorn i hålen på katalysatorn eller borrar ni o svetsar dit en gänga på downpipen? Tänkte så avståndet o sånt blir rätt.

Blev en bredbandslambda så man har koll på hur motorn mår om man ska börja leka lite med laddtryck o soppa senare

Monterar ni den sensorn i hålen på katalysatorn eller borrar ni o svetsar dit en gänga på downpipen? Tänkte så avståndet o sånt blir rätt.

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
Idag har jag börjat montera avgassystemet men passformen va sådär. Fick bygga om lite bla svetsa om rören lite så katalysatorn hamnade där den ska vara och sen fick jag förlänga ett fäste på ljuddämparen med 2cm så blev passformen mycket bättre
Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska fästa katalysatorn, om jag ska såga upp 4 slitsspår i den o bara dra åt med klammorna.

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Kontakt:
Jag började hänga upp ett exakt likadant system idag under min 945 och upplever samma som du..
Passformen är lite tveksam och fästena stämmer inte.
Lite ironiskt då det första man läser i den medföljande bruksanvisningen är att just passformen är det bästa med det här systemet!
Ser att du förlängde Dp:n en bit, jag tänkte göra det oxå..
Varför det inte är så från början kan man ju fråga sig?
Det är trots allt ganska mycket pengar för en hög med rör...
Föresten..
Kan du ta en bild på ditt fäste till bakre burken?
Min burk hade bara ett par krokar mitt över röret som går ut ur dämaren..
Inget som ens med lite vilja går att använda mot original infäsntning.
Passformen är lite tveksam och fästena stämmer inte.
Lite ironiskt då det första man läser i den medföljande bruksanvisningen är att just passformen är det bästa med det här systemet!
Ser att du förlängde Dp:n en bit, jag tänkte göra det oxå..
Varför det inte är så från början kan man ju fråga sig?
Det är trots allt ganska mycket pengar för en hög med rör...
Föresten..
Kan du ta en bild på ditt fäste till bakre burken?
Min burk hade bara ett par krokar mitt över röret som går ut ur dämaren..
Inget som ens med lite vilja går att använda mot original infäsntning.
Gustav Sundberg