Blev ju bra det där
Ja du ska nog vara glad om du hinner få igång 325an till motorveckan.
Känns som tiden har sprungit ifrån oss gällande 525an.
Skåpet går ju köra med iaf så där är det ju inte så stor panik.
Men vi ser ju vad vi hinner under veckan här.
Jag har då FF i veckan så du vet ju vars du hittar mig om kvällarna
Bertilsson skulle hjälpa mig me avgassystemet å oljeläckan ikväll. Men är ju inte säkert att den ligger så fel att den behöver
mappas heller. Bara den går . Märker man ju fort bara man får igång den igen. Annars lär ja ju prova själv om de behövs...
Jamen Jonny då lär ja komma förbi nån kväll på studiebesök i garaget. Så man får se en mästare in action
Jo jag är i lycksele (Lyckan) måste bara fixa bilen färdigt ikväll så de är lönt att mappa den. Bör ju inte vara så avancerat datapill
eftersom den gick ju me gammla turbon. Jo har ju all släkt här så man har ju fullt upp dom första dagarna att åka omkring å säga
hej till alla. Å de vill man ju inte ödsla tid på på motorveckan ... Låter bra de. Får återkomma om när/om det är aktuellt.
Man vet ju aldrig om man får igång den någe mer me min tur så rasar väll nåt vevlager eller nånting annat roligt .
Nej men nu ska vi inte vara pessimistiska det är jag som leder den ligan
Så det där stylingträsket har jag svårt att hålla mig ifrån
Ny evakueringsventil monterad som blänker som hundballa
som bi effekt fick jag en betydligt styvare fjäder oxå så att grundtrycket höjdes
en av förberedelserna för nästa sommar
Bild på NY vs GAMAL
skall även göra en uppfrächning av motorrummet då det har lidit av att stå kallt förra vintern
Har just kört hem bilen från en kväll me lite strul. Men nu lever den. Tror inte att det ska vara så svårt att mappa in den. Men eftersom att den bygger ladd typ 1500 senare så går den en "aning" fett just innan. Å på låglast i typ 110-120 ligger lambdan på 0.9-1. Dock skjuter den lös tryckröret hela tiden. Ska fixa de imorn. Sen äre bara å höra av sig när du kan titta på åbäket.
Jaha, då hade man varit ute och prövat nya WG:n
har inte hunnit justera nått men konstaterat att den går på fulecut på 0.9bar
ska när det finns tid flytta upp fulecut:en till 1.2bar för att se om den öppnar då.
gör den inte det får jag smyga in en mjukare fjäder och lugna mig tills nya motorn är ihop som tål mera ladd
Såg ut som en Kl-racing WG? Har en likadan, Och på den hade dom klämt in alla 3 fjädrar som medföljde. . . Var lagom med tryck under locket när jag öppnade
Så om du inte haft upp locket så öppna och kika
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Jasså!
Jo det är olika hårdhet på dom, den med störst dia. har jag för mig öppnar med skruven helt utskruvad kring 0.5bar och med skruven i botten 0.8bar sen den mellersta typ 1.0 - 1.5 , Sen har jag inte testat nåmer
Bara att testa!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Har meckat lite nu och städat upp lite under huven mm.
Mycket riktigt var det 2st fjädrar inne i wg:n en monster fjäder för ja...massor med ladd
och en mjuk fjäder gissar ca: 0.5bar den är ungefär som den i min gamla wg (0.45bar)
Så det följer med 3st fjädrar med olika styvhet
Det var lätt att känna med hand kraft vilken styvhet dom hade.
satte dit den mellersta för att provköra när det inte regnar och se var laddet hamnar