Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Blev ju bra det där :)
Ja du ska nog vara glad om du hinner få igång 325an till motorveckan.
Känns som tiden har sprungit ifrån oss gällande 525an. :?

Skåpet går ju köra med iaf så där är det ju inte så stor panik.
Men vi ser ju vad vi hinner under veckan här.
Jag har då FF i veckan så du vet ju vars du hittar mig om kvällarna :wink:
Användarvisningsbild
kekken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör jun 30, 2007 11:41 am
Ort: Blattnicksele/Umeå

Inlägg av kekken »

Bertilsson skulle hjälpa mig me avgassystemet å oljeläckan ikväll. Men är ju inte säkert att den ligger så fel att den behöver
mappas heller. Bara den går :P . Märker man ju fort bara man får igång den igen. Annars lär ja ju prova själv om de behövs...
Jamen Jonny då lär ja komma förbi nån kväll på studiebesök i garaget. Så man får se en mästare in action :thumbright:
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

ok, låter bra :thumbright:

Vi hinner nog kolla den i veckan om jag skjuter på den andra E34:an ett par dagar.
Är du i Lycksele redan nu "inför" motorveckan :hihi: ?
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Användarvisningsbild
kekken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör jun 30, 2007 11:41 am
Ort: Blattnicksele/Umeå

Inlägg av kekken »

Jo jag är i lycksele (Lyckan) måste bara fixa bilen färdigt ikväll så de är lönt att mappa den. Bör ju inte vara så avancerat datapill
eftersom den gick ju me gammla turbon. Jo har ju all släkt här så man har ju fullt upp dom första dagarna att åka omkring å säga
hej till alla. Å de vill man ju inte ödsla tid på på motorveckan 8) ... Låter bra de. Får återkomma om när/om det är aktuellt.
Man vet ju aldrig om man får igång den någe mer me min tur så rasar väll nåt vevlager eller nånting annat roligt :evil: .
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Nej men nu ska vi inte vara pessimistiska det är jag som leder den ligan :hihi:


Så det där stylingträsket har jag svårt att hålla mig ifrån
Ny evakueringsventil monterad som blänker som hundballa
som bi effekt fick jag en betydligt styvare fjäder oxå så att grundtrycket höjdes :twisted:
en av förberedelserna för nästa sommar :thumbright:

Bild på NY vs GAMAL
skall även göra en uppfrächning av motorrummet då det har lidit av att stå kallt förra vintern :?

Bild
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Byt ut oljeledningen till turbon också, jag känner nog en som kan fixa en billig.. :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Här liggs det int på latsida! :hihi: :thumbright:
Användarvisningsbild
kekken
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör jun 30, 2007 11:41 am
Ort: Blattnicksele/Umeå

Inlägg av kekken »

Har just kört hem bilen från en kväll me lite strul. Men nu lever den. Tror inte att det ska vara så svårt att mappa in den. Men eftersom att den bygger ladd typ 1500 senare så går den en "aning" fett just innan. Å på låglast i typ 110-120 ligger lambdan på 0.9-1. Dock skjuter den lös tryckröret hela tiden. Ska fixa de imorn. Sen äre bara å höra av sig när du kan titta på åbäket.
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Den sitter kvar sedan första snik året Steve, hade vart fint och kunna byta den till en pressad.
Vi får parata med den killen du känner här framöver :wink:

Låter fint att den är på banan igen kekken med större snigel :thumbright:
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Jaha, då hade man varit ute och prövat nya WG:n :thumbright:
har inte hunnit justera nått men konstaterat att den går på fulecut på 0.9bar :hey:
ska när det finns tid flytta upp fulecut:en till 1.2bar för att se om den öppnar då.
gör den inte det får jag smyga in en mjukare fjäder och lugna mig tills nya motorn är ihop som tål mera ladd :twisted:
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Inlägg av Moggemx »

Såg ut som en Kl-racing WG? Har en likadan, Och på den hade dom klämt in alla 3 fjädrar som medföljde. . . Var lagom med tryck under locket när jag öppnade 8)
Så om du inte haft upp locket så öppna och kika :thumbright:
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Jo, det stämmer :thumbright:
var tvungen att uppgradera till en fräch bara för den gamla såg så dassig ut :hihi:

ok, 3 st fjädrar kanske det sitter 2st i för jag hade en extra i kartongen.
Är det olika hårdhet på dom ??
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Inlägg av Moggemx »

Jasså!
Jo det är olika hårdhet på dom, den med störst dia. har jag för mig öppnar med skruven helt utskruvad kring 0.5bar och med skruven i botten 0.8bar sen den mellersta typ 1.0 - 1.5 , Sen har jag inte testat nåmer :wink:

Bara att testa! :thumbright:
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Kanon, tack för det :thumbright:

skall pröva mig fram i morrn om tid finnes
den med 1bar lät som perfekt för min motor just nu :D
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Har meckat lite nu och städat upp lite under huven mm.
Mycket riktigt var det 2st fjädrar inne i wg:n en monster fjäder för ja...massor med ladd :twisted:
och en mjuk fjäder gissar ca: 0.5bar den är ungefär som den i min gamla wg (0.45bar)

Så det följer med 3st fjädrar med olika styvhet :thumbright:

Det var lätt att känna med hand kraft vilken styvhet dom hade.
satte dit den mellersta för att provköra när det inte regnar och se var laddet hamnar :thumbright:
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Skriv svar