Det är en Bmw 325 -88 som gått 12300mil svensksåld och som jag är andra ägaren på.
körde i fjol med ett snik kitt med HX40, pulssplitgrenrör, ingen IC, och 535spridare på 0.4bars ladd.
gick väl sådär, så nya planer smeds under hösten och saker började inhandlas.
Uppdates:
*IC
*Vems
*618 tryckplatta + 4-pukad sinter
*1000cc spridare
*dump
*MT 10.5 ET street
*nya 15" plåtisar

Seda flyttades bilen in till Lycksele på vintern för att börja byggas på
har under vintern varit i garaget bara en kväll i veckan då det
finns andra skaker som tar tid oxå som familjen med två små barn

Så det har väl inte gått i rasande tempo.
Byggbilder är ju alltid roligt men tyvärr så har det mest mekats i garaget
när man väl kunnat vara där så jag bjuder på några få byggbilder med varierande kvalla

Kabelhärvan var det första som fick sätta livet till och förvisats tillsammans med luftmassamätaren till den lokala soptippen

IC:n måttades in och lite andra saker åkte på blästring.

Sedan ringde jag Larry B för att få lite fart på vems installationen och 2st hjärnor är bättre en en + att jag fick lite experthjälp på köpet

Hippsvipps så var det en hel del åkafortprylar på platts igen

och sedan två stycken bilder på när det NÄSTAN var färdigt under huven
det är fortfarande lite småsaker som skall ändras på och kablar som skall
gömmas + lite "raggarlösningar" som skall åtgärdas för funktion och servicevänlighet.

Hade som gruvat en del för vemsningen men efter att jag börjat + tagit hjälp av Larry B (stort tack)
så var det inte så omständigt och svårt som jag trott, det hela gick helt smärtfirtt
förutom att någon ( jag ) hade fått hjärnsläpp och "polvänt" vevaxeltriggerns kablar så bilen fick tok spatt.
men även Mattias har hjälp till en del via mejl och telefon support under själva uppstarts proseduren, det tackar vi för oxå

Nu är bilen grundmappad till 0.7bar och bränslet bytt från 98okt till E85
för att jag ÄR en snål jävel för 8.39kr litern känns bättre än strax över 14kr litern
+ att E85 luktar gott

Bilen går väl sådär tycker jag, lite för fett än på belastning men det skall mappas till
så fort vädret tillåter (och frun

Bjuder på några bilder till med dom nya ostarna

Den vita fronten ska lackas i samma färg som bilen och den skall förlängas ner så den täcker IC:n
ska även lägga igen dom två hålen på sidorna och sätta svart nät över IC:n för att få lite
mer Bankrånar stuk på kärran

Kopplingen har börjat Ogilla den nya effekten och när den omkommer så kommer
jag att montera den nya tryckplattan & 4.puckarn någon kväll när ivern finns.
Mer planer för vintern finns oxå då jag inte är riktigt nöjd med effekten som sagt.
Toppen skall portas och svetsas sedan vet jag att jag sagt att det skall räcka
men jag har planer på argare kamm mm oxå...