Tagit lite ledigt från MS lödningen tillfälligt då jag har lånat mikrometer och cylinderindikator utav Falo (stort tack!) och mätt upp cylindrarna och kolvarna.
Mätt i sidled, alltså åt det hållet kolven vickar åt på både cylindrarna och kolvarna. Mätt nästan längst upp i cylindrarna, i mitten och nästan längst ner (ungefär där kolvarna vänder) och fått fram dessa mått:
Cyl 1: Lägsta: 96.00 Högsta: 96.03
Cyl 2: Lägsta: 96.00 Högsta: 96.04
Cyl 3: Lägsta: 96.01 Högsta: 96.04
Cyl 4: Lägsta: 96.00 Högsta: 96.04
Kolvarna är mätt cirka 5mm ovanför nedersta kanten, 90 grader från kolvbultshålen.
Kolvar 1,2,3,4: 95.94
Slängde iväg ett PM till Jens Gustavsson och bad om lite experthjälp och får se ifall han tror att det lirar.

Blocket färdigmålat, Tänkte spara där vid fördelaren för det är så original men blev inte snyggt de där så ska måla där också...

Kirrat oljereturen

Mäter nyhonad cylinder.

Mäter kolv

Påbörjat polering av insug.

Insuget invändigt.
Aja bjuder inte på några fler bilder idag. Blir fler när jag har råd att köpa motorlager och kolvringar så jag kan börja montera ihop skiten.
Förresten, Hade problem med min TPS. En 850 TPS, När jag monterat den på spjället så går det inte att öppna spjället. När jag tog i som själva fan så går den upp ungefär hälften. Går oroväckade lätt tills mitten sen tar det stopp igen. Trasig TPS?