I brist på pengar och garage så har det inte hänt så mycket, Men nu så drog jag igång på riktigt.
Bilen är alltså en Volvo 244 GLT från 84, Sitter alltså en B23E motor original.
Planen lyder:
- Motor
#B230 Block från 89. Honat, O-ringat. 7.5:1 kompression
#Viktade H-Profil stakar med ARP bultar. B230FT Kolvar.
#Kontrollerad originalvev
#530 Topp
#Maxportad
#38mm rostfria avgasventiler
#44mm original insugsventiler
#Mirafrästa säten
#Nya ventilstyrningar och inslipade ventiler
#Puls-splittat Extraktorgrenrör med twin-entry T3 fläns
#Garret T04 Turbo
#Tial 38mm Wastegate. Fjäder för 0.4 bar än så länge.
#38mm Marmander Dump
#3 tums IC
#3 tums tryckrör
#Rostfritt plenuminsug med 3" spjäll.
Drivlina
#Dubbelmassesvänghjul med 60-2 triggerhål
#228mm 4-puckad sinter
#Sachs 763 tryckplatta
#M46 växellåda
#1031 Bakaxel
Chassi/Bromsar
#Totalrenoverade bromsar runt om, Ventilerade skivor fram.
#Lesjöfors Sänkfjädrar runt om
#Fjäderbensstag
#1031 Bakaxel med uppspänd lamelldiff. Original drivaxlar
Styrsystem
#Megasquirt 1 V3. 029y4 Firmware
#Blaster 2 Tändspole
#Deka 683cc spridare
#850 TPS och Bosch 029 MAT givare, Resten originalgivare



