Nu har vi bromsat bilen.
Efter lite strul blev det 436hp på hjulen vid 1.6bar.
Bränsletrycket räckte inte till att ladda nå mer, blir att montera värre pumpar men effekten räcker nog i denna bil känns det som
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Jag säger som jag skrev först i tråden, det här är fränt!
Hur blev tomgången och justerbarheten med 1680 cc/min spridare?
Vad är det för motorvolym ?
Och hur mycket varvas det?
Blev effekten som förväntat? (<200 hp som sugmotor)
Det låter ju som herrejösses kamaxlar och varva 8000++ så den borde spotta ur sig bra med effekt. Men jag vet inget om motorerna och flöden så det är svårt att säga vad som är rätt och fel.
Det finns nog en hel del att justera i kamaxlar och annat, kom bara ihåg att det är viktigt att datalogga och justera spruter därefter.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jag svarar lite ja också får ägaren rätta mig om jag skriver nå tokigt
Tomgång finns inte då det inte sitter nån tomgångs motor där än men ska ordnas och när man ställde upp spjället ville den hänga kvar på varv väldigt skumt.
Från början vill den inte alls gå på låglast och mellan då det inte gick att mappa den då det inte finns nå vacum .
Men efter att bytt till att mappa efter tps med ladd kompenserings tabel så blev det ordning på grejerna
Påminner rätt mycket om en motorcykel nu i ljud och karaktär
Lite osäker på volym men tror det är en 1.8l
Vi varva den 8500rpm i bänken men den vill mer 9000rpm är nog inget problem
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Stämmer det roger säger.
Måste fixa en tomgångsmotor så man får ordning på det.
Körde lite föurt på ett bar och det spinner alla växlar är ju lite blött ute nu med. Men jag har svårt att tro att inte effekten räcker i denna bil. Annars dit med värre bränsle pumpar så ska 500whp inte vara nått problem tror ja.
Hur hanterar EMS att man kopplar in en tomgångsmotor när man mappar mot spjällvinkel?
Och jag tycker nog att man borde kunna få stabil tomgång bara med spjället, låter som något läckage eller problem med att få spjället eller länkaget till det att "bottna" på samma ställe när man släppt gasen.
Bromsdiagrammet i slutet på filmen slutar vid 6-7 tusen varv, då har väl det roliga bara börjat ?
Den lät som den ville varva, mycket coolt!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1.1 bar eller i närheten är ju rätt bra på gatan, det blir förhoppningsvis inte så mycket dödande vrid för lådan, men den är kanske bytt ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.