Turboladdad Offshorebåt, BMW M10. SM 2a 2011, numer såld!!!.
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
nu är det bara spjällhuset samt spridarna kvar. När det är svetsat blir det polering för lite extra " bling bling ". Bättre än såhär klarar jag inte att göra ett insug med plenum, det är avstämt i längd, trattar och koniska runners. Rostfritt är iofs tungt men lättsvetsat, stabilt och håller sig snyggt i båtens tuffa miljö med saltvatten mm.


-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det vart ju ricktigt fint
har du hittat nån fin kam än då?

har du hittat nån fin kam än då?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
Jag har juh ett gäng olika kammar ( olika original, schrick, enem mm ) så jag har inte riktigt bestämt vilken jag börjar att testa med. Efter att lyssnat med "biltrimmare" som kört turbo på M10 motorerna så gillar dom juh rätt stygga pinnar. Men jag är juh lite försiktig åxå för att inte få planingsproblem, framtiden får utvisa vilket håll det bär.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
om du ska hålla dig till helhets konseptet jag räkna på (280hk med maximalt vrid för att komma upp i plan) och de varvtalen så välg en standard kam med så mycket lyft som möjligt.
ska du bygga en 400hk motor så då räknar vi på ett sånt konsept, det är inga problem heller men du trodde ju inte du skulle tordas köra en sån
hur många "biltrimmare" har byggt 1500cc båtmotorer
ska du bygga en 400hk motor så då räknar vi på ett sånt konsept, det är inga problem heller men du trodde ju inte du skulle tordas köra en sån

hur många "biltrimmare" har byggt 1500cc båtmotorer

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
Jens: Tordas köra är jag övertygad om, men att kunna utnyttja den fullt ut under tävling är nog en livsfara. Vill minnas att du själv undvikit att åka med Peppe ( som erbjudit dig många ggr ) som "bara" har 220hkr.
Hehe, inte många som bygger maskinerna MINDRE än vad dom är ( det vanliga är juh att stroka eller borra upp ). så viss skillnad att bygga på 2 liter istf 1,5. Blir spännande att se vad som händer i bromsbänken och där kan man nog få bra känsla hur vass kam eller stor yturbo som kan vara gångbart,
Men som du säger Jens så kan det bli att jag börjar testa med en std kam.
Hehe, inte många som bygger maskinerna MINDRE än vad dom är ( det vanliga är juh att stroka eller borra upp ). så viss skillnad att bygga på 2 liter istf 1,5. Blir spännande att se vad som händer i bromsbänken och där kan man nog få bra känsla hur vass kam eller stor yturbo som kan vara gångbart,
Men som du säger Jens så kan det bli att jag börjar testa med en std kam.
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall