Sida 9 av 38
Postat: ons mar 17, 2010 8:01 am
av Magnus Mäki
Postat: ons mar 17, 2010 9:43 am
av Pitbull
Trevligt bygge!!
Vad blir det för spec på motorn samt effekt?
Postat: ons mar 17, 2010 10:13 am
av Moggemx
När man precis trodde att det hade spårat ur färdigt så skenar det igen
Nu blir det:
*s38b36 block 94mm borr just nu, men kanske blir 95mm
*Pyramidringat
*Ny Vevaxel
*H-profiler med smidda kolvar
*Std topp, spjäll och insug
*ARP topp och ramlagerbult
*PPF 60mm Wastegate
*Vipec V44 sprut
*1600cc Spridare
*Audi 115F spolar
*2st Aeromotive A1000 pumpar
*2st Aeromotive 100 micron förfilter innan pumparna.
*1st Aeromotive 10 micron filter innan fulerailen.
*Aeromotive linjär bränsletrycksregulator
*Nuke Fuelrail
Grenrör ska jag snickra ihop själv , Turbo vet jag inte riktigt ännu vad jag ska ha?
Har kikat på ett sånt där Borg Warner S475 aggregat, Men har också funderat på ett Hx60!
Vet inte hur stora Hx60 det finns?
Vet inte riktigt vad effekten ska bli, men 500whp ska den väl klara

(förra ägaren pressade ut 881whp på 1.6bar med dessa prylar, dock med ett annat grenrör och turbo)

Postat: ons mar 17, 2010 5:24 pm
av Fredrik Y
Då blev det juh kört för min del

haha
vad ska du ha för vx låda?
mvh
Postat: ons mar 17, 2010 8:04 pm
av Moggemx
Du får trimma mera nu
Tänkte börja med orginallådan från 535:an iaf, den lär ju få det svettigt men det får duga till och börja med !
Har kikat lite på Getrag 280 lådorna från M5:orna, Men vet inte hur dom gillar sån här effekt heller?
Postat: ons mar 17, 2010 8:15 pm
av Pitbull
Moggemx skrev:Du får trimma mera nu
Tänkte börja med orginallådan från 535:an iaf, den lär ju få det svettigt men det får duga till och börja med !
Har kikat lite på Getrag 280 lådorna från M5:orna, Men vet inte hur dom gillar sån här effekt heller?
En del åker 800whp på dessa lådor. 260 och 280.
/ Mvh
Postat: ons mar 17, 2010 8:40 pm
av Moggemx
Jasså! Då kan man ju ge den en chans iaf!
Men nu är jag i valet och kvalet om vad jag ska ha för turbo. . .
Just nu lutar det åt en stor Hx55 (Är väl kring 73mm in och 80mm ut)
Borde väl hänga med till en 850-900hk iaf?
Borde gå att få hyfsad körbarhet med ett sånt aggregat också? eller?
Postat: ons mar 17, 2010 8:43 pm
av Fredrik Y
haha nja måste få ihop nån kundbil+camaron men får väl kanske vara ensamen om att åka camaro med fuggar genom huven
lådan lär nog få det svettigt

men testa du.
Min zf låter då som andra världskriget efter 5mil..
men annars kan jag nog fixa så du får dit en tko
mvh
Postat: ons mar 17, 2010 8:51 pm
av Moggemx
Vad är det för camaro du har skaffat nu?
Tror inte jag får lika mycket effekt som tidigare ägaren om jag åker med en Hx55:a , Men körbarheten blir nog bättre . . . Iofs så är ju det bara värre för lådan
Hujhuj, Inte börja med såna där planer. . . Det blir så satans dyrt igen då

Postat: ons mar 17, 2010 9:02 pm
av Fredrik Y
Man måste ha en sån också då driftsäkerteten blev lite tvivelaktig i m535an men det är en smygtrimmad med andra toppar,mm
hade väl en tanke om att sätta drag på den så man kan få med sig båda bilarna till byn
En vän som ska över till staterna och han ska nog ta hem ett par tkos så där har du chansen att spara nån tusing i tull mm

Postat: ons mar 17, 2010 9:17 pm
av Moggemx
Jasså! Vad är det för årsmodul på jänket då?
Hehe, hade vart klockrent med en sån som dragbil
Får bli senare projekt med vxl. låda , Måste få igång motorn ordentligt först iaf! och sen spara lite pengar så man kanske har råd att sätta nåt fränare om Getragarna vill säga upp sig!
Postat: ons mar 17, 2010 9:19 pm
av Pitbull
Moggemx skrev:Jasså! Då kan man ju ge den en chans iaf!
Men nu är jag i valet och kvalet om vad jag ska ha för turbo. . .
Just nu lutar det åt en stor Hx55 (Är väl kring 73mm in och 80mm ut)
Borde väl hänga med till en 850-900hk iaf?
Borde gå att få hyfsad körbarhet med ett sånt aggregat också? eller?
Köp en BW 375. Dom större HX 55 är svåra att få tag på.
Alla som provat BW 375 är jävligt nöjda.
Postat: ons mar 17, 2010 9:22 pm
av ///Peter
Moggemx skrev:Men nu är jag i valet och kvalet om vad jag ska ha för turbo. . .
Just nu lutar det åt en stor Hx55 (Är väl kring 73mm in och 80mm ut)
Borde väl hänga med till en 850-900hk iaf?
Borde gå att få hyfsad körbarhet med ett sånt aggregat också? eller?
Jag röstar på en BW S475 som du va inne på förrut. Dom fungerar bevisligen riktigt bra på S38 grym respons för ett sånt stort agg (säkert bättre eller lika än en stor hx55 (som är svåra att få tag i) eller speciellt hx60 som är segspoolade som sjutton) och samtidigt potential för mycket effekt (1000hp) för billig peng om man tycker det är okey med stora thumper 1.32 A/R turbinen eller lite dyrare om man vill ha lite snärtigare turbin (dom som kallas S375 i bullseye power nomenklatureren)
Edit, Jaha, Pitbullen hann visst före

Postat: ons mar 17, 2010 10:11 pm
av Turbokoftan
Oj, detta bygger har spårat ur lite sedan det började =) Blir nog super, är det 3,8 blocket du kommer bygga på?
Postat: tor mar 18, 2010 3:16 am
av Moggemx
Okej, Kanske är lika att spara ihop och köpa ett BW agg ändå! Verkar vara riktigt fina och prisvärda! Surfade lite i PPF:s Webshop och jämförde s375 och s475 men där verkar det enda som skiljer dom åt vara flänsen mot grenröret T4 och T6 ?
Enligt dom så hade 475:an också 1.10 A/R ? eller finns det olika hus till dom också?
Turbokoftan: Eh, jo det kan man som säga

Hehe, nej det är 3,6l blocket som jag kommer köra på!
Hann bara få hem motorn så började ju planerna spåra vidare

"Varför inte porta toppen lite när den lixom ändå är rensad och riven?" Då kändes det som skönt att man inte har råd med det just nu så det inte skenar mera
