Sida 9 av 10
Re: WTB garagetråd
Postat: sön jun 26, 2011 11:41 am
av mattias
Någon guru på TunerStudio kanske vet vad som saknas.. men det borde gå om du tar .ini-filen som följer med MegaTune-paketet och använder den till TunerStudio. Det borde ju hjälpa att söka lite här :
http://www.google.com/search?q=+site:ms ... e+mismatch" onclick="window.open(this.href);return false;
Här hamnar de två katalogerna som innehåller .ini-filerna..
Program/MegaSquirt/MS1 Extra 029y4
Program/EFIAnalytics/TunerStudioMS/config/ecuDef/
Ser att TunerStudio 1.0 har släppts, är "bara" 0.99x i det där jag rekommenderade, kanske var länge sedan..
Du kanske har bättre tur om du installerar den nyaste versionen:
http://www.efianalytics.com/TunerStudio/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: WTB garagetråd
Postat: sön jun 26, 2011 2:11 pm
av WTB
Jo jag märkte de och har tagit update i TS men den stannar vid 476kb hela tiden så får tanka
ner de"manuellt" istället för i programmet,Funderar på att Flasha om MS:ecu:n och börja från
början istället med Rätt kod för tror Koikes mapp är för Y3 koden,Ska försöka googla och mixtra
själv så slipper man alla dumma frågor men som sagt är inte lätt o va nybörjare med alla koder
och fackspråk eller vad man ska säga

Var sugen på Vems ett tag då de verka mer fullmatat
med grejer från början,Bättre kontakter m.m men när man kolla i VemsTune blev de bara nä
ja ska nog inte ens testa än då de fanns så grymt mycke inställningar m.m som man skulle
tappa bort sej i

Re: WTB garagetråd
Postat: mån jun 27, 2011 8:50 pm
av WTB
Nu ikväll har man förmodligen funnit varför den går så dåligt vid ca 140km och vill inte över de..
Hade helt fel om kammen,De var en M kam och inte A...Men nu har man lagt i K-Kammen och hoppas
på mer sås
Re: WTB garagetråd
Postat: tor jun 30, 2011 6:53 pm
av WTB
Ja vad ska man säga,Har testat lite nu och nästan 190km/h timmen rätt snabbt trots megafet
blandning
Re: WTB garagetråd
Postat: fre jul 08, 2011 7:16 pm
av WTB
Efter sista provturen gick den fortfarande fet men på hemvägen börja de låta i pumpen som
de var soppatorsk men det var de inte plus den börja gå för torrt istället så nu ligger en
kina 044 här hemma men fick inte med några anslutningar och inga fanns givetvis i Torsby,
Hatar att bo på litet ställe ibland

Företaget ja skickat efter anslutningarna från
vill ta 10 dagar på sej att skicka 2 anslutningar så ingen mappning blir de

Re: WTB garagetråd
Postat: sön jul 10, 2011 4:51 pm
av WTB
Ja nu har man testat bilen lite efter man satt in Varvräknare knackat ihop stiften till 0.5 och har
inga "spikljud" längre dock fick ja ett stort läck på returen så jag har fixat dit ett 8mm koppar rör
idag vilket verka hjälpt av problemet,För skojs skull gjorde jag en provtryckning ända från
inlopp vid turbon och märkte att vid 1 bar läckte w-gaten ur axeln rätt brutalt samt
intercoolern i gaveln

Re: WTB garagetråd
Postat: sön jul 17, 2011 2:03 pm
av WTB
intercooler hemma måste dock införskaffa andra siliconslangar samt bygga tryckrör för att få
ihop de,Tyckte den såg så liten ut får hoppas den kyler hyffsat 450*300*76 mittenanslutningar,
Börjar bli sugen på att bygga i nåt med större motorutrymme typ 740 då dessa känns mer
förutsägbara vid sladdning m.m än en 240,140 Nåja får fortsätta med denna ett tag till allafall

Re: WTB garagetråd
Postat: tor jul 28, 2011 5:24 pm
av WTB
ja då låg de en ny tjingtjong turbo på bordet
Re: WTB garagetråd
Postat: sön jul 31, 2011 9:22 pm
av WTB
Händer inte så mycket för tillfället men har ikväll portat upp W-Gate hålet på Kina Turbon
samt börjat porta upp utgången ur turbon då de är rätt litet där som många vet..
Har även handlat AN4 kopplingar för att få en seriösare matning än innan
men lär kanske få tag på nån restriktor då slangen är 5,5 invändigt

Re: WTB garagetråd
Postat: tis aug 02, 2011 10:43 am
av WTB
Skänk mej ett 940 Turbo grenrör med planad fläns

Re: WTB garagetråd
Postat: fre aug 12, 2011 12:13 pm
av WTB
Nu har man börjat återställa bilen till "orginal" då besiktning hägras så har börjat slipa bort ytrost i golvet till
skuffen,Lika bra när tanken ska hängas upp att ta rosten nu,Nån som vet om de går att använda
hammarite och sen underredsmassa eller ska man använda roststopp enbart sen underredsmassa?
Re: WTB garagetråd
Postat: mån aug 29, 2011 5:28 pm
av WTB
Re: WTB garagetråd
Postat: fre sep 23, 2011 7:54 pm
av WTB
Nej kanske sluta med all trimning då okunskapen är överväldigande och man inte lär sej nåt nångång
Re: WTB garagetråd
Postat: lör sep 24, 2011 9:51 pm
av WTB
Re: WTB garagetråd
Postat: ons sep 28, 2011 1:45 pm
av WTB
Ja då var en besiktning gjord och var rätt nervig kan jag säga då MS:et satt kvar i bilen inkopplat och allt på en huvudswitch som förövrigt även drar extramätarna så de lös i dom utan tändning på

Gubben öppna huven och J*vlar va han kolla överallt samt att han sen gick till passagerarsidan och kolla vid handsfacket men sa inget,Kolla allt annat sen mätte avgasvärdet och de var enda 2:an på hela bilen

Får den fan inte att gå normalt på lamda 1 tomgång,Bara vandrar och har sej,Har justerat både tändning och VE mappen men hjälper int ett dugg
