Sida 9 av 17

Postat: ons aug 11, 2010 3:59 pm
av Stener
Seibon tillverkar, Kan beställa igenom PBZ.

Postat: ons aug 11, 2010 6:45 pm
av maranello
fy sjutton, grymt tråkigt med taket. men bra att det löste sig. Gjorde du arbetet själv eller blev det hos en firma?

snygg bil i övrigt!

Postat: ons aug 11, 2010 7:22 pm
av mkiv
Bilen går på lack i morron.Ny ruta monteras + allt annat på på tisdag sen är bilen klar.
Tack sune med crew på bilplåtcenter o sandström&ljungqvist (toyota) i östersund för grymt bra hjälp.
Mappning nästa?

Postat: ons aug 11, 2010 7:50 pm
av mkiv
Stener skrev:Seibon tillverkar, Kan beställa igenom PBZ.
De är ju bara ett kolfiber tak som man lägger på de befintliga taket.Inte ett ersättnings tak alltså.Bara ett skal man lägger på alltså inte de jag sökte.

Postat: fre aug 13, 2010 11:46 am
av Stener
Enligt PBZ så har dom även utbytestak. Men har varken en supra eller något sug efter kolfibertak så har inte satt in mig så djupt i frågan.

Postat: tor aug 26, 2010 8:47 pm
av mkiv
Nu står äntligen bilen i mitt garage igen.
Lite fix efter lack så är bilen tip topp igen.
Bild
Bild
Bild
Nice med ny ruta.
Bild
Bild

Postat: tis sep 07, 2010 2:11 pm
av RWHP
Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag :)


Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat

Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler

Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter

Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar

Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan

Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback

Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare

Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare

Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok

Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv

Postat: fre sep 10, 2010 11:50 am
av lord_nordkvist
de är smutt lista på gotta :thumbright:
har ni varit iväg å bromsat/mappat nånting med suppran än?

Postat: fre sep 10, 2010 8:08 pm
av RWHP
Nej nu är den långt ifrån mappning, har stora symptom på blåst toppackning nu :thumbright: Ska leta rätt på en komptest och undersöka saken närmare.. Förstår bara inte hur det kan ha hänt men :thumbdown:

Postat: lör sep 11, 2010 10:52 am
av lord_nordkvist
jasså? va äre dåda månntro..
vad är det för typ av toppackning orginal på dom motorerna då? för de va orginal ni körde med va? är det e85 han gottar i sig eller äre vanlig macksoppa?

Postat: lör sep 11, 2010 11:33 am
av RWHP
Det är en stålis original till dom här och den körs på E85 nu. Kan vara kondens i motorn men jag har svårt att se att det kan vara så mycket kondens som det är, men jag får undersöka saken och se.

Postat: lör sep 11, 2010 11:56 am
av martinssoN
min kondensade så in i helvete rent ut sagt när det är Sånt här väder tillsammans med e85..

Postat: lör sep 11, 2010 12:06 pm
av RWHP
martinssoN skrev:min kondensade så in i helvete rent ut sagt när det är Sånt här väder tillsammans med e85..
Tömde ut mer än ½ liter vatten från vevhusburken, det är konstant vitt under oljelocket och det droppar vatten från det. Men konstigare saker har man ju varit med om :thumbright:

Postat: lör sep 11, 2010 5:49 pm
av audi200_3b
har ni kört den riktigt varm nångång? tycker ni mest provstartat den :)

Postat: lör sep 11, 2010 10:16 pm
av Kadett4wd
en halv liter vatten i butten är helt normalt om det bara småduttas med starter.