Projektrådar med information och bilder om olika byggen
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126 Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm
Inlägg
av mkiv » tis okt 06, 2009 9:33 pm
Kan ju lägga upp en projekt tråd här oxå.
Länkar här nu så upppdaterar jag när de händer nått nytt.
Just nu så pågår total cleanup på hela bilen.
Varenda bult,kabel ja allt är de pillat på och ombyggt.
Så såg bilen ut i sommras .
Så ser bilen ut för stunden.
Fortsätter de så här så kanse bilen ser ut så.Haha.
http://www.zatzy.com/projekt/322471-sup " onclick="window.open(this.href);return false; ... eanup.html
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119324 " onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av
mkiv den sön sep 25, 2011 10:12 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313 Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad
Inlägg
av Klabbe Persson » tis okt 06, 2009 9:53 pm
Ser ut som de ska bli lite nytt chassi
Vad ska de bli av bilen?
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126 Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm
Inlägg
av mkiv » ons okt 07, 2009 6:45 am
Ett hårigt gatmonster är tanken.Ska gå att köra till o från jobbet även damma av 402meter på ca 10 sec mm mm
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556 Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA
Inlägg
av Karl Buchka » ons okt 07, 2009 10:36 am
mkiv skrev: Ett hårigt gatmonster är tanken.Ska gå att köra till o från jobbet även damma av 402meter på ca 10 sec mm mm
Kan inte mycket om Supra, men jag tror inte man behöver rörram till det.
Ska absolut följa detta bygget. Vad ska det bli för hjulupphängning?
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6086 Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä
Inlägg
av Steve » ons okt 07, 2009 10:47 am
Jag tror faktiskt den nedre bilden var ett skämt?
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126 Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm
Inlägg
av mkiv » ons okt 07, 2009 12:16 pm
Steve skrev: Jag tror faktiskt den nedre bilden var ett skämt?
Så sant som de är sagt.
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627 Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:
Inlägg
av Johnny » ons okt 07, 2009 12:57 pm
Står ju klart och tydligt under bilden. "Fortsätter de så här så kanse bilen ser ut så. "
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815 Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen
Inlägg
av Johnny H » ons okt 07, 2009 1:35 pm
HUr går det med denna MKIV då? Har det inte varit ett evigt krångel med denna??
/Johnny Häggblad
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126 Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm
Inlägg
av mkiv » ons okt 07, 2009 2:24 pm
Johnny H skrev: HUr går det med denna MKIV då? Har det inte varit ett evigt krångel med denna??
Så sant de oxå.Så går de när man är omringad av amatörer som säger sig kunna bygga supra
.
Sen rasade turbon pga dåligt ihop byggd precison turbo.Så de går troll i denna supra.Men nu är de jag o en supra nörd endast som bygger på bilen.Där av att bilen är nerplockad i pusselbitar.Bara börja om o göra rätt.
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815 Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen
Inlägg
av Johnny H » ons okt 07, 2009 2:37 pm
Hoppas det kommer att fungera bättre nu då.
/Johnny Häggblad
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126 Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm
Inlägg
av mkiv » ons okt 07, 2009 3:41 pm
Johnny H skrev: Hoppas det kommer att fungera bättre nu då.
De kommer de garanterat att göra.Fick ju känna lite på bitarna innan den stängdes in i garaget.
http://www.youtube.com/watch?v=IiNNLAAq-5s
Tyvärr på lågt laddtryck.Bara på ca 0,9 bar.Ska ladda ca 3 bar i vår
.
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126 Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm
Inlägg
av mkiv » tor okt 08, 2009 9:19 pm
En kompis knåppade ihop en hemsida om våra bilar.
Bla en grym audi s4 som siktar på 8-900hk.
Även en supra som ska singel konverteras i vinter.
www.mwracing.nu
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549 Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå
Inlägg
av jonnystrand » tor okt 08, 2009 10:13 pm
roligt med fler supror på sävar! vad är planerna på motor sidan?
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126 Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm
Inlägg
av mkiv » fre okt 09, 2009 6:52 am
Bosch 1680cc spridare
WOTM grenrör eller liknande
Borg Waner S380 turbo
GSC Motorsports kamaxlar, IN274/EX274.
-BoostLogic 4" down och midpipe med catback
-Tial 44mm wastegate
-Tial 50mm dumpventil
-Brian Crower titan retainers
-Brian Crower dubbla ventilfjädrar
-Ferrea ventiltätningar
-Titan Motorsports SFI/NHRA godkänd svänghjulsdämpare
-HKS 264 graders kammar
-ARP topplocks pinnbult
-ARP ramlagers pinnbult
-HKS 1.2mm topplockspacknng
-Greddy kamrem
-Kamremsspännare i billet stål
-Stressborrat och toppdeckat block
-Carrillo H-profil vevstakar
-CP smidda kolvar, 8,5:1
-Clevite ram och vevlager
-BoostLogic modifierad oljepump
-Titan Motorsports ställbara kamdrev
-Hela vevpartiet är balanserat och viktat de lilla som var
-Standard Getrag V160 växellåda med Redline MT-90 olja
-ACT heavy duty tryckplatta
-HorsePowerFreaks Feramic kopplingslamell
-Aeromotive bränslefilter
-Aeromotive bränsletrycksregulator
-BoostLogic fuelrail
-AEM EMS standalone P'n'P sprut med 5 bars mapsensor
-HKS DLI II tändförstärkare
-AN10 bränsle matning och retur
Så ser motor specen ut nu.
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549 Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå
Inlägg
av jonnystrand » fre okt 09, 2009 8:55 pm
Bosch 1680cc spridare
WOTM grenrör eller liknande
Borg Waner S380 turbo
GSC Motorsports kamaxlar, IN274/EX274.
-BoostLogic 4" down och midpipe med catback
-Tial 44mm wastegate
-Tial 50mm dumpventil
-Brian Crower titan retainers
-Brian Crower dubbla ventilfjädrar
-Ferrea ventiltätningar
-Titan Motorsports SFI/NHRA godkänd svänghjulsdämpare
-HKS 264 graders kammar
-ARP topplocks pinnbult
-ARP ramlagers pinnbult
-HKS 1.2mm topplockspacknng
-Greddy kamrem
-Kamremsspännare i billet stål
-Stressborrat och toppdeckat block
-Carrillo H-profil vevstakar
-CP smidda kolvar, 8,5:1
-Clevite ram och vevlager
-BoostLogic modifierad oljepump
-Titan Motorsports ställbara kamdrev
-Hela vevpartiet är balanserat och viktat de lilla som var
-Standard Getrag V160 växellåda med Redline MT-90 olja
-ACT heavy duty tryckplatta
-HorsePowerFreaks Feramic kopplingslamell
-Aeromotive bränslefilter
-Aeromotive bränsletrycksregulator
-BoostLogic fuelrail
-AEM EMS standalone P'n'P sprut med 5 bars mapsensor
-HKS DLI II tändförstärkare
-AN10 bränsle matning och retur
Så ser motor specen ut nu.
det var igen dålig lista! blir nog bra med effekt ur den! funderat på nån turbo än?