Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp

Inlägg av mkiv »

Kan ju lägga upp en projekt tråd här oxå.
Länkar här nu så upppdaterar jag när de händer nått nytt.
Just nu så pågår total cleanup på hela bilen.
Varenda bult,kabel ja allt är de pillat på och ombyggt.
Bild
Så såg bilen ut i sommras .
Bild
Så ser bilen ut för stunden.
Bild
Fortsätter de så här så kanse bilen ser ut så.Haha.
http://www.zatzy.com/projekt/322471-sup" onclick="window.open(this.href);return false; ... eanup.html
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119324" onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av mkiv den sön sep 25, 2011 10:12 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Ser ut som de ska bli lite nytt chassi :thumbright:
Vad ska de bli av bilen?
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Ett hårigt gatmonster är tanken.Ska gå att köra till o från jobbet även damma av 402meter på ca 10 sec mm mm
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA

Inlägg av Karl Buchka »

mkiv skrev:Ett hårigt gatmonster är tanken.Ska gå att köra till o från jobbet även damma av 402meter på ca 10 sec mm mm
Kan inte mycket om Supra, men jag tror inte man behöver rörram till det. :hihi:

Ska absolut följa detta bygget. Vad ska det bli för hjulupphängning?
'82 242 med räserstuk, '83 242 med gatstuk
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6086
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Jag tror faktiskt den nedre bilden var ett skämt? :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Steve skrev:Jag tror faktiskt den nedre bilden var ett skämt? :)
Så sant som de är sagt. :D
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Står ju klart och tydligt under bilden. "Fortsätter de så här så kanse bilen ser ut så. " :wink:
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815
Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen

Inlägg av Johnny H »

HUr går det med denna MKIV då? Har det inte varit ett evigt krångel med denna??
/Johnny Häggblad
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Johnny H skrev:HUr går det med denna MKIV då? Har det inte varit ett evigt krångel med denna??
Så sant de oxå.Så går de när man är omringad av amatörer som säger sig kunna bygga supra :evil: .
Sen rasade turbon pga dåligt ihop byggd precison turbo.Så de går troll i denna supra.Men nu är de jag o en supra nörd endast som bygger på bilen.Där av att bilen är nerplockad i pusselbitar.Bara börja om o göra rätt.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815
Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen

Inlägg av Johnny H »

Hoppas det kommer att fungera bättre nu då. :)
/Johnny Häggblad
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Johnny H skrev:Hoppas det kommer att fungera bättre nu då. :)
De kommer de garanterat att göra.Fick ju känna lite på bitarna innan den stängdes in i garaget.
http://www.youtube.com/watch?v=IiNNLAAq-5s
Tyvärr på lågt laddtryck.Bara på ca 0,9 bar.Ska ladda ca 3 bar i vår :twisted: .
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

En kompis knåppade ihop en hemsida om våra bilar.
Bla en grym audi s4 som siktar på 8-900hk.
Även en supra som ska singel konverteras i vinter.
www.mwracing.nu
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Inlägg av jonnystrand »

roligt med fler supror på sävar! vad är planerna på motor sidan? :read:
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Bosch 1680cc spridare
WOTM grenrör eller liknande
Borg Waner S380 turbo
GSC Motorsports kamaxlar, IN274/EX274.

-BoostLogic 4" down och midpipe med catback
-Tial 44mm wastegate
-Tial 50mm dumpventil
-Brian Crower titan retainers
-Brian Crower dubbla ventilfjädrar
-Ferrea ventiltätningar
-Titan Motorsports SFI/NHRA godkänd svänghjulsdämpare
-HKS 264 graders kammar
-ARP topplocks pinnbult
-ARP ramlagers pinnbult
-HKS 1.2mm topplockspacknng
-Greddy kamrem
-Kamremsspännare i billet stål
-Stressborrat och toppdeckat block
-Carrillo H-profil vevstakar
-CP smidda kolvar, 8,5:1
-Clevite ram och vevlager
-BoostLogic modifierad oljepump
-Titan Motorsports ställbara kamdrev
-Hela vevpartiet är balanserat och viktat de lilla som var
-Standard Getrag V160 växellåda med Redline MT-90 olja
-ACT heavy duty tryckplatta
-HorsePowerFreaks Feramic kopplingslamell
-Aeromotive bränslefilter
-Aeromotive bränsletrycksregulator
-BoostLogic fuelrail
-AEM EMS standalone P'n'P sprut med 5 bars mapsensor
-HKS DLI II tändförstärkare
-AN10 bränsle matning och retur
Så ser motor specen ut nu.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Inlägg av jonnystrand »

Bosch 1680cc spridare
WOTM grenrör eller liknande
Borg Waner S380 turbo
GSC Motorsports kamaxlar, IN274/EX274.

-BoostLogic 4" down och midpipe med catback
-Tial 44mm wastegate
-Tial 50mm dumpventil
-Brian Crower titan retainers
-Brian Crower dubbla ventilfjädrar
-Ferrea ventiltätningar
-Titan Motorsports SFI/NHRA godkänd svänghjulsdämpare
-HKS 264 graders kammar
-ARP topplocks pinnbult
-ARP ramlagers pinnbult
-HKS 1.2mm topplockspacknng
-Greddy kamrem
-Kamremsspännare i billet stål
-Stressborrat och toppdeckat block
-Carrillo H-profil vevstakar
-CP smidda kolvar, 8,5:1
-Clevite ram och vevlager
-BoostLogic modifierad oljepump
-Titan Motorsports ställbara kamdrev
-Hela vevpartiet är balanserat och viktat de lilla som var
-Standard Getrag V160 växellåda med Redline MT-90 olja
-ACT heavy duty tryckplatta
-HorsePowerFreaks Feramic kopplingslamell
-Aeromotive bränslefilter
-Aeromotive bränsletrycksregulator
-BoostLogic fuelrail
-AEM EMS standalone P'n'P sprut med 5 bars mapsensor
-HKS DLI II tändförstärkare
-AN10 bränsle matning och retur
Så ser motor specen ut nu.
det var igen dålig lista! blir nog bra med effekt ur den! funderat på nån turbo än?
Skriv svar