Sida 9 av 11

Postat: tis sep 28, 2010 7:15 am
av turbolovern
Det är 1 1/2 år sen jag stummade motorn, ska göra samma med växellådsinfästningen har bara inte orkat. Nu kör jag inte bruks med denna så visst kan det säkert spricka nåt men o andra sidan så har min kompis med röda spq-replican kört stumt i nåt år...med betydligt mer pulver under huven :)

Postat: tor sep 30, 2010 4:01 pm
av Johan_P
Det finns ju ett enklare sätt att fixa det på men inte snyggt. Det är att sätta en kätting under motorn eller på sidan som spänner ner motor i nån form av balk under typ ett tvär stag mellan rambenen.då får du ju vibrations fritt och det håller i mot. eller liknande. annars är det ju sant som dom säger att motorn vill följa med axlarna runt efter som drivningen sitter fram oxå medans typ bmw som är bakhjulsdrivet där vill ju bakaxeln åka karusell. Där av bla alla drivknuttar på kardanaxeln.

Postat: tor sep 30, 2010 6:27 pm
av flaektrem
Jag har varit å måttat på grenrör idag. Har hittat en position för turbon i alla fall. Skall även svetsa fast rörsnuttar på flänsen och helsvetsa kollektorn.

Inga bilder då jag sitter vid en annan datorn nu.

Jag måste fundera på det där med att staga upp motorn. Men det är inget som är aktuellt nu, motorn skall startas först har jag bestämt.

Postat: tor sep 30, 2010 7:30 pm
av Johan_P
ska du ha turbon sitta på original plasseringen eller kommer du sätta den på något annat ställe.

Postat: tor sep 30, 2010 7:33 pm
av flaektrem
Där luftfiltret satt när K-jetten fans kvar

Postat: tor sep 30, 2010 8:55 pm
av Johan_P
oki då blir det ju nästan samma som jag har då. fast du har ju mer plats..hmm fusk. :lol: :thumbright:

Postat: fre okt 01, 2010 4:26 am
av flaektrem
Plats å plats. Bättre å säga att de inte är lika trångt som hos dig. :lol:

Jävla skit när insug å grenrör på samma sida. Fullsmockat på ena sidan å helt tomt på andra sidan motorn

Postat: fre okt 01, 2010 8:43 am
av Johan_P
hehe ja så kan man oxå säga.
ja det var en dum ide dom fick på Audi. Det hade ju funkat bättre om motor var mer upprättad. :D

Postat: sön okt 03, 2010 12:08 pm
av flaektrem
Sprit å bärs hela helgen, blev ingenting gjort i garaget :(

Postat: sön okt 03, 2010 6:41 pm
av Johan_P
Det är ju dumt jag har fått massor gjort. fast sprit och bärs i garaget brukar vara en dum ide.

Postat: tis okt 05, 2010 7:58 pm
av flaektrem
Sådärja, nu har jag äntligen hittat en bra plats för turbon (tror jag)

Lite har hänt idag

Bild
Där hamnar den. Trångt som attan

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: ons okt 06, 2010 7:59 am
av Johan_P
Ser bra ut de där. dock så hade jag inte satt det så nära fjäderbenstornet men det är jag det. ser kalas bra ut för övrigt :thumbright:

Postat: ons okt 06, 2010 9:51 am
av flaektrem
evil.tweety skrev:Ser bra ut de där. dock så hade jag inte satt det så nära fjäderbenstornet men det är jag det. ser kalas bra ut för övrigt :thumbright:
Anledningen till att jag satt den så nära tornet och i vinkel är att jag vill ha plats för luftfilter och WG där framme. Blir jävligt trångt mellan lyset och tryckrören om jag hade satt den rakt.

Vill jag montera större aggregat så går det men det blir trångt och jag får montera nån värmesköld då innerskärmen är i plast :D

Postat: ons okt 06, 2010 10:02 am
av RS100
trevligt att det går framåt, inneskärmar har du inte tagit bort dem :wink:, nä men måste man inte så är det väl smart att ha kvar dem , min turbo är/blir 2 gånger storleken av org så jag behöver all yta jag kan få.

Postat: ons okt 06, 2010 11:06 am
av flaektrem
Nej dom vill jag ha kvar :D

Man kan ju byta ut en del av innerskärmen mot aluplåt eller liknande.