
Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Härliga tider, då är du snart back on track igen 

Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
Hörnings svets och fordonsreparationer
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Har testat att skruva lådan mot motorn och lyfta den till rätt höjd, kul att kardantunneln inte var något problem. Det som ser ut att bli lite halvkul är spakstället, hardyn slutar just framför hålet för växellspaken. Kort blir det iallafall
Efter lite trix löser det sig nog..

Efter lite trix löser det sig nog..

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Det borde ju lösa sig, känns ju som att det är gemytligare problem att modifiera ett spakställ än om du var tvungen att skända hela kardantunneln 

Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
Hörnings svets och fordonsreparationer
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Absolut! mina tankar har börjat gå mot att montera en stryp/backventil (ställbar) på ledningen till kopplingen. Fullt flöde när man trampar ner kopplingen, sedan ställbart hur fort slavcylindern går tillbaka. en liten fördröjning måste ju bli snäll mot drivlinan.. en tilton är ju ganska on/off annarsbeaver6 skrev:Det borde ju lösa sig, känns ju som att det är gemytligare problem att modifiera ett spakställ än om du var tvungen att skända hela kardantunneln

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
vad kommer du åka för tilton? 

Johannes wikström
0768486335
"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
0768486335
"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
en sådan har jag liggandes till min medStoffe_Turbo skrev:Absolut! mina tankar har börjat gå mot att montera en stryp/backventil (ställbar) på ledningen till kopplingen. Fullt flöde när man trampar ner kopplingen, sedan ställbart hur fort slavcylindern går tillbaka. en liten fördröjning måste ju bli snäll mot drivlinan.. en tilton är ju ganska on/off annarsbeaver6 skrev:Det borde ju lösa sig, känns ju som att det är gemytligare problem att modifiera ett spakställ än om du var tvungen att skända hela kardantunneln

tror helt klart det är en bra lösning . hoppas det funkar lika bra i praktiken

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
tilton 3 skivig... Byter ut centrumen på den jag har.Wikstrom skrev:vad kommer du åka för tilton?

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
ogge skrev:en sådan har jag liggandes till min medStoffe_Turbo skrev:
Absolut! mina tankar har börjat gå mot att montera en stryp/backventil (ställbar) på ledningen till kopplingen. Fullt flöde när man trampar ner kopplingen, sedan ställbart hur fort slavcylindern går tillbaka. en liten fördröjning måste ju bli snäll mot drivlinan.. en tilton är ju ganska on/off annars
tror helt klart det är en bra lösning . hoppas det funkar lika bra i praktiken
Vart hittar man en sådan ventil? Är de någon just för detta eller finns de universal på någon hydraulikfirma?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Vet inte om det finns ventiler avsedda precis för detta ändamål, jag ska då köra universal från hydraulfirma. Man åker ju på att justera själv, men tror inte det blir något problem.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Bara den inte får för sig att slira på kopplingen mellan växlarna sen?
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
har köpt min på hydroscand.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Dubbla hardyskivor ....
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
jag hade med satsat på dubbla hardy istället... en sak som hjälper till att slira på lamellerna låter som man kan få problem med exploderande svänghjul i värsta fall ... då tar man hellre å byter hardyn i mina ögon 

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Det är ju faktiskt sant, ingen dum ide med dubbla hardyskivor.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
har aldrig tänkt på det där med dubbla hardyskivor faktiskt. .
har man dubbla evter varandra med lååånga jäkla bultar eller kör man med typ en platta mellan som man bultar dom i ?
har man dubbla evter varandra med lååånga jäkla bultar eller kör man med typ en platta mellan som man bultar dom i ?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar