Sida 10 av 10

Postat: tor aug 28, 2008 10:48 am
av Turbokoftan
Härligt bygge, skönt ljud i 8:an :D

Postat: tor aug 28, 2008 11:41 am
av _JP_
Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.

Startmotorn däremot är från en 5cylindrig fast omsvarvad för att passa i v8an så den är väl lite i klenaste laget, kanske ligger på runt 150 rpm när man kör på startmotorn då den är kall och om den då tappar effekt när den blir varm är ju inge bra. Men de brukar oftast gå att kabla igång bilen då. Kanske är min sladd från batteriet i skuffen som är klen?

Japp låter skönt. Ska försöka fixa en riktig film på den snart, efter nästa helg kanske.

/ Johan

Postat: tor aug 28, 2008 11:59 am
av Turbokoftan
_JP_ skrev:Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.

Startmotorn däremot är från en 5cylindrig fast omsvarvad för att passa i v8an så den är väl lite i klenaste laget, kanske ligger på runt 150 rpm när man kör på startmotorn då den är kall och om den då tappar effekt när den blir varm är ju inge bra. Men de brukar oftast gå att kabla igång bilen då. Kanske är min sladd från batteriet i skuffen som är klen?

Japp låter skönt. Ska försöka fixa en riktig film på den snart, efter nästa helg kanske.

/ Johan
Testa byt till en grövre kabel, troligen skiljer det en del i kw i startmotorn dem emellan också, det brukar det iaf göra på bmw's motorstorlekar.

Postat: tor aug 28, 2008 12:14 pm
av _JP_
Turbokoftan skrev:
_JP_ skrev:Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.

Startmotorn däremot är från en 5cylindrig fast omsvarvad för att passa i v8an så den är väl lite i klenaste laget, kanske ligger på runt 150 rpm när man kör på startmotorn då den är kall och om den då tappar effekt när den blir varm är ju inge bra. Men de brukar oftast gå att kabla igång bilen då. Kanske är min sladd från batteriet i skuffen som är klen?

Japp låter skönt. Ska försöka fixa en riktig film på den snart, efter nästa helg kanske.

/ Johan
Testa byt till en grövre kabel, troligen skiljer det en del i kw i startmotorn dem emellan också, det brukar det iaf göra på bmw's motorstorlekar.
Jo de gör de nog på audis också. Då ska jag prova byta kabel till att börja med. Kabeln är lika tjock som original på den 5cylindriga fast går nu ända bak till skuffen, så de blir väl lite klent.

/ Johan

Postat: tor aug 28, 2008 1:08 pm
av backeliten
Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..

På adjens låg vi också väldigt låg på startvarvet.. kanske runt 120-150rpm och som jag förstod det var det en original V8 startmotor.

/Jonas

Postat: tor aug 28, 2008 8:12 pm
av _JP_
backeliten skrev:Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..

På adjens låg vi också väldigt låg på startvarvet.. kanske runt 120-150rpm och som jag förstod det var det en original V8 startmotor.

/Jonas

Jaså så ajdens gick också såpass sakta.. Men man hör ju lite nu när man börjar köra på startmotorn, den kommer inte direkt upp i varv på startmotorn utan segar sig lite ibörjan, kanske då för att de krävs mer effekt för att få snurr på grejerna men sladden är för klen för att leverera den mängden ström. Aja de är väl bara att prova byta till att börja med.

Ikväll har jag gjort en liten lambdadisplaylåda, kan fixa bild på den sen.

/ Johan

Postat: tor aug 28, 2008 8:35 pm
av jimmy persson
_JP_ skrev:
backeliten skrev:Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..

På adjens låg vi också väldigt låg på startvarvet.. kanske runt 120-150rpm och som jag förstod det var det en original V8 startmotor.

/Jonas

Jaså så ajdens gick också såpass sakta.. Men man hör ju lite nu när man börjar köra på startmotorn, den kommer inte direkt upp i varv på startmotorn utan segar sig lite ibörjan, kanske då för att de krävs mer effekt för att få snurr på grejerna men sladden är för klen för att leverera den mängden ström. Aja de är väl bara att prova byta till att börja med.

Ikväll har jag gjort en liten lambdadisplaylåda, kan fixa bild på den sen.

/ Johan
blev det en natt display?? :)

Postat: tor aug 28, 2008 8:38 pm
av _JP_
jimmy persson skrev:
_JP_ skrev:
Jaså så ajdens gick också såpass sakta.. Men man hör ju lite nu när man börjar köra på startmotorn, den kommer inte direkt upp i varv på startmotorn utan segar sig lite ibörjan, kanske då för att de krävs mer effekt för att få snurr på grejerna men sladden är för klen för att leverera den mängden ström. Aja de är väl bara att prova byta till att börja med.

Ikväll har jag gjort en liten lambdadisplaylåda, kan fixa bild på den sen.

/ Johan
blev det en natt display?? :)
Nja den är tänkt att fungera även på dagen :) har ljusskydd runt displayen

Postat: tor aug 28, 2008 9:09 pm
av jimmy persson
_JP_ skrev:
jimmy persson skrev: blev det en natt display?? :)
Nja den är tänkt att fungera även på dagen :) har ljusskydd runt displayen
Gangsterkepps :hihi:

Postat: tis sep 09, 2008 1:14 pm
av _JP_
Har i helgen varit och provat 402 meter igen. Lyckades inte med en hög 11 som målet var, men är inte så långt ifrån med bästa tiden 12.12 190 kmh och en 60 fot på 1.965. Men bilen höll både dit och hem så de får man väl anse som godkänt :D.

Såhär såg de ut:
http://www.youtube.com/watch?v=1ExcEkEw5uI

Mina batteriproblem försvann då jag drog en till kabel från batteriet till startmotorn och bytte batteri, så de va ju skönt.

/ Johan

Postat: tis sep 09, 2008 4:58 pm
av henkeboi
fint drag i kärran!

Postat: lör maj 30, 2009 6:04 pm
av _JP_
Jaha dags för en liten uppdatering.

Det har inte hänt mycket med bilen, den har bara stått i ett garage hela vintern.

Men den här veckan har jag kopplat in vatteninsprut med två munstycken framför varje turbo. Vet inte om de vart någon större skillnad men förbränningen sägs väl ska bli kallare.

Testade nån vända på 402 meter idag också. Vart 12.33 som bäst men var riktigt varmt och jävligt ute och de är ju inte bilens favoritväder då den inte har intercooler.

Men nu tänkte jag sälja bilen då jag har andra projekt som äter upp min lediga tid.

Här är annonsen för den som är intresserad:
http://www.blocket.se/vi/21812187.htm

Kan väl lägga på en liten en sävarrabatt kanske :D

Mvh Johan