Postat: tor aug 28, 2008 10:48 am
Härligt bygge, skönt ljud i 8:an 

Ett forum för motorentusiaster
https://forum.savarturbo.se/
Testa byt till en grövre kabel, troligen skiljer det en del i kw i startmotorn dem emellan också, det brukar det iaf göra på bmw's motorstorlekar._JP_ skrev:Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.
Startmotorn däremot är från en 5cylindrig fast omsvarvad för att passa i v8an så den är väl lite i klenaste laget, kanske ligger på runt 150 rpm när man kör på startmotorn då den är kall och om den då tappar effekt när den blir varm är ju inge bra. Men de brukar oftast gå att kabla igång bilen då. Kanske är min sladd från batteriet i skuffen som är klen?
Japp låter skönt. Ska försöka fixa en riktig film på den snart, efter nästa helg kanske.
/ Johan
Jo de gör de nog på audis också. Då ska jag prova byta kabel till att börja med. Kabeln är lika tjock som original på den 5cylindriga fast går nu ända bak till skuffen, så de blir väl lite klent.Turbokoftan skrev:Testa byt till en grövre kabel, troligen skiljer det en del i kw i startmotorn dem emellan också, det brukar det iaf göra på bmw's motorstorlekar._JP_ skrev:Hoppas inte på att nå lager är slut. Borde jag kunna kolla genom att dra runt motorn när den är kall och varm, kanske med momentnyckel för att se om den verkligen går tyngre då men de tror jag inte.
Startmotorn däremot är från en 5cylindrig fast omsvarvad för att passa i v8an så den är väl lite i klenaste laget, kanske ligger på runt 150 rpm när man kör på startmotorn då den är kall och om den då tappar effekt när den blir varm är ju inge bra. Men de brukar oftast gå att kabla igång bilen då. Kanske är min sladd från batteriet i skuffen som är klen?
Japp låter skönt. Ska försöka fixa en riktig film på den snart, efter nästa helg kanske.
/ Johan
backeliten skrev:Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..
På adjens låg vi också väldigt låg på startvarvet.. kanske runt 120-150rpm och som jag förstod det var det en original V8 startmotor.
/Jonas
blev det en natt display??_JP_ skrev:backeliten skrev:Får du inte högre komp i motorn när den är varm, pga spelen mellan cyl o kolv blir mindre? Därmed drar den mera effekt när den är varm? Sen kan ju kontaktorn på startmotorn vara lite sliten också så du inte får över all kräm den kräver..
På adjens låg vi också väldigt låg på startvarvet.. kanske runt 120-150rpm och som jag förstod det var det en original V8 startmotor.
/Jonas
Jaså så ajdens gick också såpass sakta.. Men man hör ju lite nu när man börjar köra på startmotorn, den kommer inte direkt upp i varv på startmotorn utan segar sig lite ibörjan, kanske då för att de krävs mer effekt för att få snurr på grejerna men sladden är för klen för att leverera den mängden ström. Aja de är väl bara att prova byta till att börja med.
Ikväll har jag gjort en liten lambdadisplaylåda, kan fixa bild på den sen.
/ Johan
Nja den är tänkt att fungera även på dagenjimmy persson skrev:blev det en natt display??_JP_ skrev:
Jaså så ajdens gick också såpass sakta.. Men man hör ju lite nu när man börjar köra på startmotorn, den kommer inte direkt upp i varv på startmotorn utan segar sig lite ibörjan, kanske då för att de krävs mer effekt för att få snurr på grejerna men sladden är för klen för att leverera den mängden ström. Aja de är väl bara att prova byta till att börja med.
Ikväll har jag gjort en liten lambdadisplaylåda, kan fixa bild på den sen.
/ Johan
Gangsterkepps_JP_ skrev:Nja den är tänkt att fungera även på dagenjimmy persson skrev: blev det en natt display??har ljusskydd runt displayen