VENTILFJÄDRAR-DUBBLA
B18/B20/B30 samt B23/B230 värstingtopp. Komplett med ventilbrickor i stål. Kräver på B18/B20/B30 bearbetning av ventilfjäderbrunnen. SVF-1317 155:-/st SPEC: inspänning 60kg, 12mm lyft 125kg
VENTILFJÄDRAR-DUBBLA
B18/B20/B30 samt B23/B230 värstingtopp. Komplett med ventilbrickor i stål. Kräver på B18/B20/B30 bearbetning av ventilfjäderbrunnen. SVF-1317 155:-/st SPEC: inspänning 60kg, 12mm lyft 125kg
vad sägs om den inspänningen?
har mailat TG så kanske man får nått svar
vilken längd och hur har de mätt den?
60-125 är lite väl mycket men det går nog att sänka brunnarna ett par mm extra?
det måste ha blivit nåt missförstånd, jag betalade tror det var 125:-st +moms för tg`s fjädrar (dubbel) den är kortare än bug pack och kg´s men alla bottnar vid 22mm. och har ungefär samma tryck där. det är även ca 38mm inspänning på sohc topparna, ska du åka 42mm så måste brunnen fräsas ner 4mm eller en försänkt retaners (vilka jag inte är speciellt förtjust i) tg´s fjädrar är av mycket bra kvalite men ska du inte åka ruskit brutal kam så funkar även billigare dito.
mvh
mhr144 skrev:det måste ha blivit nåt missförstånd, jag betalade tror det var 125:-st +moms för tg`s fjädrar (dubbel) den är kortare än bug pack och kg´s men alla bottnar vid 22mm. och har ungefär samma tryck där. det är även ca 38mm inspänning på sohc topparna, ska du åka 42mm så måste brunnen fräsas ner 4mm eller en försänkt retaners (vilka jag inte är speciellt förtjust i) tg´s fjädrar är av mycket bra kvalite men ska du inte åka ruskit brutal kam så funkar även billigare dito.
mvh
pratade i telefon med honom och detta var vad han sa, räknade priset på ett ungefär och han sa de stämde.
vad kan du tipsa om för fjädrar som inte kräver bearbetning av brunnen?
blir att köra med en månen7 kam och varva runt 7000rpm
ikväll har AJDÉN tiggat ihop EGRhålen, så nu är man miljöbov
tur man kör på miljöbränsle för att kompensera
bara jag får tag på fjädrar nu så kan ja sätta ihop toppen och besiktiga den som sugis
Senast redigerad av Markus den tis okt 09, 2007 8:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
mhr144 skrev:det måste ha blivit nåt missförstånd, jag betalade tror det var 125:-st +moms för tg`s fjädrar (dubbel) den är kortare än bug pack och kg´s men alla bottnar vid 22mm. och har ungefär samma tryck där. det är även ca 38mm inspänning på sohc topparna, ska du åka 42mm så måste brunnen fräsas ner 4mm eller en försänkt retaners (vilka jag inte är speciellt förtjust i) tg´s fjädrar är av mycket bra kvalite men ska du inte åka ruskit brutal kam så funkar även billigare dito.
mvh
pratade i telefon med honom och detta var vad han sa, räknade priset på ett ungefär och han sa de stämde.
vad kan du tipsa om för fjädrar som inte kräver bearbetning av brunnen?
blir att köra med en månen7 kam och varva runt 7000rpm
svårt som fan.... jag hjälpte en kille i dag som hadde samma problem och samma kam och 530 topp det blev bugg pack 4046 till den som boström har kört in i 3 år så inspänings trycket minskat ca 10-15% = lämplig till typ måne 7 kam.
ca 40mm inspäning std mätt från ovansidan kanten på retanersen ned till botten brickan.
vi fräste sen ned brunnarna 3-4mm så att det skulle bli mindre tryck ca 60kg sätes tryck då och det är i mesta laget men det bör fungera.
men med nya sånna fjädrar så måste man fräsa ca 6mm för att få vättiga tryck till en måne 7 kam, jobbigt och kanse hål??
har jag tid i morron ska jag maila comp cams och höra om det fins nått lämpligt.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tis okt 09, 2007 8:02 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Markus skrev:
pratade i telefon med honom och detta var vad han sa, räknade priset på ett ungefär och han sa de stämde.
vad kan du tipsa om för fjädrar som inte kräver bearbetning av brunnen?
blir att köra med en månen7 kam och varva runt 7000rpm
svårt som fan.... jag hjälpte en kille i dag som hadde samma problem och samma kam och 530 topp det blev bugg pack 4046 till den som boström har kört in i 3 år så inspänings trycket minskat ca 10-15% = lämplig till typ måne 7 kam.
ca 40mm inspäning std mätt från ovansidan kanten på retanersen ned till botten brickan.
vi fräste sen ned brunnarna 3-4mm så att det skulle bli mindre tryck ca 60kg sätes tryck då och det är i mesta laget men det bör fungera.
men med nya sånna fjädrar så måste man fräsa ca 6mm för att få vättiga tryck till en måne 7 kam, jobbigt och kanse hål??
har jag tid i morron ska jag maila comp cams och höra om det fins nått lämpligt.
råkade nog posta samtidigt.
de uppgifter jag fick av johannes på jp motor var 120kg vid 24mm på bugpack 4046, jag hade 46kg vid 42mm på mina bugpack