Sida 10 av 23
Postat: fre aug 29, 2008 6:32 pm
av iron_man
Eric Wiklund skrev:Låter som en bra idé!
Min 10a får vänta ett tag till tror jag
Vilken klass ska du köra?
vi kommer att köra i bracket fast det heter väl et pro nu.
som du laddar bör det ju bli en 10a för dig

Postat: lör aug 30, 2008 11:49 am
av Turbokoftan
Läste igenom tråden! Mycket rolig läsning då jag själv har en kompis som äger en pinto turbo! =)
Hoppas det går bra för er där i pite och att 10:an sitter där!

Postat: lör aug 30, 2008 1:12 pm
av nsx
Lite färsk information hur det går i Piteå. Ingen repa än. Men dom är på G. Banan är fortfarande våt.
Postat: lör aug 30, 2008 6:23 pm
av nsx
Första repan väldigt nära tia men halkigt på vägbanan. Får hoppas att dom klarat första tian vid det här laget

Postat: lör aug 30, 2008 6:45 pm
av iron_man
ingen 10a än. det blev 11,13 202km\h och 60foot på ca 1,7
andra repan sa 2 drivaxlar upp sig sista repan gav 2 tändstift upp
drivaxlar
Postat: lör aug 30, 2008 10:12 pm
av pinto jonny
någon som har ett par drivaxlar lösa från scorpio eller sierra med abs
bromsar isåfall är ni välkomna med dom imorgon bara iffal att! tänkte jag
men jag får väll ta det lungt i starten ps gustav u om du ser detta å ska åka till piteå imorgon du nämde nåt om att du hadde sådanna ??
Postat: sön aug 31, 2008 9:37 am
av therealpinto
Tyvärr för sent, jag är inte i Piteå idag...men ni hade ju fått låna axlarna jag har, utan knutar visserligen.
/Gustaf
Postat: sön aug 31, 2008 6:17 pm
av iron_man
knock knock
sen hade en vippa hoppat på sidan. för klena fjädrar?
så ännu ett ras och ingen 10a iår
Postat: sön aug 31, 2008 6:32 pm
av therealpinto
Ajdå, trist!
När jag spikade sönder en kolv 2005 gick en vippa också, också på ettans cylinder. Kan det finnas något samband? För mig var det i och för sig en insugsvippa som gav upp...
Det där ser ju i och för sig mer ut som det har gått för varmt?
/Gustaf
Postat: sön aug 31, 2008 7:20 pm
av iron_man
nja det hade då spikat hårt på alla fast bara 1an som hade fått ett hål och det kan ju vara därför
Postat: mån sep 01, 2008 4:18 pm
av iron_man
idag har rev vi hela motorn och hittade felet. och det va en avgas sätesring som har tagit sig lös och gått i 1000 bitar som har åkt in i alla cylindrar. 1ans kolv fick det hårdast för den fick ju inte ut avgaserna

troligt fel är nog ventilsläpp
bästa tiden blev iallafall
11,133 202km\h 7,279 167km\h 60fot 1,738 hade nog varit en 10a om någen annan hade varit och värmt upp banan för vi var först ut och det var halt
kanske årets snabbaste pinto i sverige

Postat: mån sep 01, 2008 11:40 pm
av pinto jonny
Förmodligen sveriges snabbaste pintoförseda fordonet

å nästa år är vi snabbare

sponsorer är välkommna
by the way söker nu pintotoppar från äldre fordar för 1983 som saknar sättesringar obs billigt dvs kg. pris

hör av er om ni har någon topp som kan va ett ämne
Postat: tis sep 02, 2008 8:32 am
av Mikael S
pinto jonny skrev:Förmodligen sveriges snabbaste pintoförseda fordonet
Vet inte om den finns kvar iförsig men Torben Stenström körde 10sek repor med sin Pintomaskin

Postat: tis sep 02, 2008 4:26 pm
av iron_man
ja torben körde 10,91 med sin pinto år 2003. det var en 2,3 med gas sen gick han över till v8:a

Postat: ons sep 03, 2008 6:41 pm
av iron_man
ramlager ras dock ganska konstigt ser ut som den har nött snett på några utom i mitten. det var nya lager och oljepump men vevlagrerna ser bra ut iallafall
någon som har nån ide om vad som har hänt eller varför?
1an längst till vänster sen 2an,3an,4an,5an
