matt svart sierra 10,418 / 222 km/h
matt svart sierra 10,418 / 222 km/h
Lite snabbt info om den ska skriva ihop lite mer sen
Motor
Ford pinto 2,0 205 block o-ringat
Borr 92 vw kolvar
Längre vevstakar (märke berättar jag inte)
Toppen är snabb portad med 45,5 / 38,1 ventiler
Kam catcams med 13.75mm insugs 13.80mm avgas lyft samt 319° 322° duration vid noll spel och 277° 278° med 1mm spel
Turbo gt40
Emerald M3DK
Laddar ca 1bar sen gav typ-9an upp
Växellåda Ford mt75
Bakvagn som standard med 4,27 och diffad
Kaross Sierra lättad allt som det nästan bara går
Plast huv och rutor runt om
lite bilder
stor tank (NOT)
Huvud sponsorn har minsta dekalen
Motor
Ford pinto 2,0 205 block o-ringat
Borr 92 vw kolvar
Längre vevstakar (märke berättar jag inte)
Toppen är snabb portad med 45,5 / 38,1 ventiler
Kam catcams med 13.75mm insugs 13.80mm avgas lyft samt 319° 322° duration vid noll spel och 277° 278° med 1mm spel
Turbo gt40
Emerald M3DK
Laddar ca 1bar sen gav typ-9an upp
Växellåda Ford mt75
Bakvagn som standard med 4,27 och diffad
Kaross Sierra lättad allt som det nästan bara går
Plast huv och rutor runt om
lite bilder
stor tank (NOT)
Huvud sponsorn har minsta dekalen
Senast redigerad av iron_man den ons maj 25, 2011 8:20 pm, redigerad totalt 17 gång.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Kul o se bilen här Johnny!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
ja det blev bara en körning i piteå sen regnade allt bort och den var bara ca 12,9 med 160 km/h men det var inget fel på bilen utan felet satt mellan hatten och ratten han släppte gasen för tidigtJckssn skrev:Den har man sett ett gäng ggr, vad blev det för tider ifjol?
/Jocke
körde nån vecka efter det 12,1 på gatan med g-tech rr efter det såg vi att däcken tog i
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
iron_man skrev:är det tanken du menar så tror jag inte man kommer så långt som 3 milFahlgren skrev:aktionsradie 3 mil ungefär?
vi har provat köra med 700cc och dom ville inte vara med när laddet kom så mat vill den ha
haha snyggt om den bottnar 700cc med std bränsletryck på bensin så borgar ju det för en hel del gött mos vad laddar du som mest?
Old volvos never die, they just go faster!
vi har bara provat 1bar sen sa lådan upp sigFahlgren skrev:iron_man skrev: är det tanken du menar så tror jag inte man kommer så långt som 3 mil
vi har provat köra med 700cc och dom ville inte vara med när laddet kom så mat vill den ha
haha snyggt om den bottnar 700cc med std bränsletryck på bensin så borgar ju det för en hel del gött mos vad laddar du som mest?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
satan va det skenat i väg här sen man såg den sist, lär ju gå grymt hårt bara allt börjar lira.
hur är hålbarheten i mt75 och i backaxeln?
hur är hålbarheten i mt75 och i backaxeln?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
bakaxeln tror jag väl ska hålla ganska bra så länge man inte har utsatt dom för en massa studsande däckJens Gustavsson skrev:satan va det skenat i väg här sen man såg den sist, lär ju gå grymt hårt bara allt börjar lira.
hur är hålbarheten i mt75 och i backaxeln?
mt75 har jag inte så stor koll på vad den klarar men den ser kraftigare ut inuti än en typ-9:a men vi har en drev drevsats från en transit mt75 som jag har läst ska hålla lite bättre
You Can Never Go Fast Enough