Måste vara helt galet

Vi låste den i ca: 6 sek innan vi släppte i väg den och han få upp 0.7bar i ladd då. Sen så körde vi med en ökning av ca: 500rpm i sekunden vilketmattias skrev:200 mm Kennedy-koppling nästa kanske?
En liten fråga om hur ni gjorde ett pull: Hur lång tid var det från start till stopp-varv ? Alltså 3000-8500 rpm?
Det har ju att göra med om turbon hinner bli "arg".
Hej! jo precis en sån koppling blir det nog, måste bara hitta ngn som kan NC fräsa till svänghjulet..mattias skrev:200 mm Kennedy-koppling nästa kanske?
En liten fråga om hur ni gjorde ett pull: Hur lång tid var det från start till stopp-varv ? Alltså 3000-8500 rpm?
Det har ju att göra med om turbon hinner bli "arg".
Det jag menar är att med t.ex Jonas BMW så hade vi laddtryck på lägre varv på gatan, speciellt om man växlar så man hamnar på lägre varv än där vi hade fullt tryck i bänken som var 6000 rpm.RoGGaH skrev:Att köra den långsammare (om man kan få bort värmen som byggs upp) eller låsa den den högt på varven (alldeles innan max effekt tex) för att få igång turbon mer än du kan få på gatan tycker jag är att lura sig själv och ett enkelt sätt att få ett fint papper med mycket effekt som du inte får ut på gatan.
Nej, det var på vanlig bensin, men samma tändningsmapp.RoGGaH skrev:Då förstår jag va du menar.
Men var det på samma bränsle och samma tändnings mapp?