Super Seven HAHLIN7 "Två 2012 filmer!"
Super Seven HAHLIN7 "Två 2012 filmer!"
Jag, mina bröder Tobias och Mattias samt vår pappa Ulf tänkte sätta ihop en Sjua till sommaren -05 om allt går som det ska. Det blir rätt mycke budgetbygge och vi ska ju inte använda det lättaste motor och drivlinepaketet men den blir nog rolig ändå.
Kaross
Karosspaket från DD7
Motor
B21 Turbo Den jag hadde i 242an nu med Vems
Effekt
???
Transmission
M 45 låda i aluminium med sinterlamellkoppling, Volvo 240 bakaxel med lamelldiff.
Chassie
Framvagn med A-armar och ford taunus spindlar, modifierade till 4*100 bultmönster, Bakvagn uppgängd i fyrlänk med lågt panhardstag, coiloverdämpare runt om
Bromsar
bak är det nedsvarvade Vw skivor med golf gti ok
Fälgar
Banracing: 7,5*13" Revolution splitfälgar
Gata: 7,5*17 100+ qualifierfälgar
Däck
Banracing: 205/60-13 R-däck
Gata: 215/40-17 nonamedäck
Inredning
Stolar, bälte, instrument, Hyudralisk handbroms, mm
Vikt
Tjänstevikt 750kg?
Kaross
Karosspaket från DD7
Motor
B21 Turbo Den jag hadde i 242an nu med Vems
Effekt
???
Transmission
M 45 låda i aluminium med sinterlamellkoppling, Volvo 240 bakaxel med lamelldiff.
Chassie
Framvagn med A-armar och ford taunus spindlar, modifierade till 4*100 bultmönster, Bakvagn uppgängd i fyrlänk med lågt panhardstag, coiloverdämpare runt om
Bromsar
bak är det nedsvarvade Vw skivor med golf gti ok
Fälgar
Banracing: 7,5*13" Revolution splitfälgar
Gata: 7,5*17 100+ qualifierfälgar
Däck
Banracing: 205/60-13 R-däck
Gata: 215/40-17 nonamedäck
Inredning
Stolar, bälte, instrument, Hyudralisk handbroms, mm
Vikt
Tjänstevikt 750kg?
Senast redigerad av HaLinG den ons apr 24, 2013 6:07 am, redigerad totalt 38 gång.
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
Här kommer lite bilder på det vi hunnit hittils.
Så här såg ramen ut när vi köpte den, det var en påbörjad halvfärdig ram med a-armar, styrväxel taunusspindlar med 4*100 bultmönster, 240 bakaxel med fyrlänkstag också med 4*100 bultm, samt medföljde Revolution 7,5 * 13 tumsfälgar
Nyrenoverad B21et grenröret på bilden ska inte användas
Garret T04E med 50mm inlopp
Här har vi svetsat de runda rören på sidorna och byggt kardantunneln, vi tackar Tomas så mycket för all hjälp och lån av verktyg.
Vi provade att polera fälgkanten och det blev riktigt bra tycker jag, vi ska kanske lacka om centrumet också
Äre nån som känner igen insuget
Så här såg ramen ut när vi köpte den, det var en påbörjad halvfärdig ram med a-armar, styrväxel taunusspindlar med 4*100 bultmönster, 240 bakaxel med fyrlänkstag också med 4*100 bultm, samt medföljde Revolution 7,5 * 13 tumsfälgar
Nyrenoverad B21et grenröret på bilden ska inte användas
Garret T04E med 50mm inlopp
Här har vi svetsat de runda rören på sidorna och byggt kardantunneln, vi tackar Tomas så mycket för all hjälp och lån av verktyg.
Vi provade att polera fälgkanten och det blev riktigt bra tycker jag, vi ska kanske lacka om centrumet också
Äre nån som känner igen insuget
Senast redigerad av HaLinG den fre jan 28, 2005 8:42 am, redigerad totalt 1 gånger.
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
Väldigt fint!
Det blir ju svårt att hålla en kristen effekt på motorn !
Det blir ju svårt att hålla en kristen effekt på motorn !
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Här är lite mer byggbilder
De här 17" fälgarna ska renoveras och få nya gummin, kommer bli snyggt tror jag.
Provmontering av framvagn, vi har flyttat ut bärarmsfästena 40mm per sida för att få ner bumpsteer, och för att få bilen bredare.
Handbromsen är tagen från brors 880 tillsvidare.
Vi har svetsat in rör i "a-stolpen" för framtida fastsättning av buren.
De här 17" fälgarna ska renoveras och få nya gummin, kommer bli snyggt tror jag.
Provmontering av framvagn, vi har flyttat ut bärarmsfästena 40mm per sida för att få ner bumpsteer, och för att få bilen bredare.
Handbromsen är tagen från brors 880 tillsvidare.
Vi har svetsat in rör i "a-stolpen" för framtida fastsättning av buren.
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
Ser snarlikt ut som Boströms..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag förstår inte dom som sätter en typ ford cortina 1500cc sugmotor på en 7 när det finns bättre motoret till ett lägre pris nu när man liks bygger allt nytt. bygger man i sverge så är det ända smarta en volvo motor tycker jag i alla fall. en annan fråga är om man ska ha turbo eller inte? själv skulle jag nog byggt en högvarvig 300hk sug motor om man ska köra på banan, men det är ju en prisfråga också ,en turbo motor på 300hk kostar ju en bråkdel.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- fizz
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 396
- Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
- Ort: Kumla/Örebro
- Kontakt:
fast det behövs inga 300hk i en sjua, inte om man bantar vikten ...
jag var på mantorp å körde formel ford-utbildning, och då hade de
jue de vanliga formelbilarna, med rätt std. Ford-fyra på 150hk,
och de vägde runt 550 kg ... de gjorde 0-100 på runt 4 sek, och
hade en toppfart runt 220 khm tror jag ... de rörde på sej, tillräckligt
för mej ...
som följebil använde de en sjua, som iofs var mer formelbil under skalet,
men med två sittplatser osv ... den vägde 450 kg, och hade lite mer trim,
runt 180 hk har jag för mej ... den körde lätt skiten ur formelbilarna ...
de billigaste hästkrafterna finns jue i att få ner vikten ..
(jo, jag förstår att det låter konstigt, när det kommer från en som helst
åker omkring i en Cadillac som väger 2.2 ton tom ... )
jag var på mantorp å körde formel ford-utbildning, och då hade de
jue de vanliga formelbilarna, med rätt std. Ford-fyra på 150hk,
och de vägde runt 550 kg ... de gjorde 0-100 på runt 4 sek, och
hade en toppfart runt 220 khm tror jag ... de rörde på sej, tillräckligt
för mej ...
som följebil använde de en sjua, som iofs var mer formelbil under skalet,
men med två sittplatser osv ... den vägde 450 kg, och hade lite mer trim,
runt 180 hk har jag för mej ... den körde lätt skiten ur formelbilarna ...
de billigaste hästkrafterna finns jue i att få ner vikten ..
(jo, jag förstår att det låter konstigt, när det kommer från en som helst
åker omkring i en Cadillac som väger 2.2 ton tom ... )
Older and YZer ....