Sida 10 av 36
Postat: tis nov 10, 2009 10:08 pm
av Big Al
-
Postat: tis nov 10, 2009 10:32 pm
av norrback
Big Al skrev:original cosworth kammarna är 240grader vid 0mm lyft och de ska lyfta 8.54mm
Har tyvärr bara erfarenheter med turbo på dessa toppar
Kan kolla i datorn vad dom är vid 0mm, men 8.54 mm lyft har dom inte.
edit: 236 vid 0.1mm.
/Andre'
Postat: ons nov 11, 2009 10:03 pm
av SWR
Vet om 274-hk YB på 2.1 liter med 11.1 CR og 270 cfm @ 12mm..
Postat: tor nov 12, 2009 8:02 am
av norrback
SWR skrev:Vet om 274-hk YB på 2.1 liter med 11.1 CR og 270 cfm @ 12mm..
35mm ventiler in?
huruda kammar? dom ligger kanske i klass med 12mm lyft och 270 vid 1.25?
2 x 28mm minsta?
Vad brukar dom flöda med lite portning, har aldrig gjort en sådan förr.
/Andre'
Postat: tor nov 12, 2009 10:28 pm
av norrback
Postat: fre nov 13, 2009 8:25 am
av Baxman
norrback skrev:Ringde och pratade med "professorn" igår, trevlig kille. Han har en del intressanta kammar.
/Andre'
Du må gjerne skrive så mye som du orker om dette.

Postat: lör nov 14, 2009 2:03 pm
av norrback
Nya och gamla fästet.
Gunnar sa inget specielt, vi talade bara om vilka profiler som finns/fungerar.
/Andre'
Postat: lör nov 14, 2009 4:31 pm
av SWR
norrback skrev:SWR skrev:Vet om 274-hk YB på 2.1 liter med 11.1 CR og 270 cfm @ 12mm..
35mm ventiler in?
huruda kammar? dom ligger kanske i klass med 12mm lyft och 270 vid 1.25?
2 x 28mm minsta?
Vad brukar dom flöda med lite portning, har aldrig gjort en sådan förr.
/Andre'
Nei, 38.6mm ventiler inn. 13.5mm løft inn, 11 mm ut, 249 og 260º @ 0.050". 25,8 x 2 Min CSA.
Jeg pleier hente ut ca 245 cfm på en 2x 26mm ved 12mm på en "normal" topp til gatebruk, det vil si uten ekstra timer til finpussing og std. ventiler...
Postat: fre nov 20, 2009 4:17 pm
av norrback
Ventiler som passar bra i en riktig race topp. 39mm och 32mm 135mm långa.
/Andre'
Postat: lör nov 21, 2009 9:16 pm
av norrback
Lite nya test. Ännu högre kanal... inga flödes sifror ännu, skall fyllas i bottnen.
Cnc portade förbränningsrum...NOT
Den till höger flödar 350+cfm på 14mm. Den till vänster skall flödas i veckan.
Tack för hjälpen med svetsningen Knuts.
/Andre'
Postat: sön nov 22, 2009 10:34 pm
av norrback
http://www.youtube.com/watch?v=8_8Cfuv1 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZAB4c3Bn ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=OTkYChd9 ... re=related
2.5 liter, b23, 531, hx50, hestec. 300 grader 14mm. getrag, toyota hiace bakaxel.
Gick 11.9/193 som bäst. Med 1.6 bar 1 sek efter växling (allt för stor turbo)
/Andre'
Postat: fre nov 27, 2009 10:11 pm
av norrback
Kommer att öppna en webshop 1/2010. Kommer att sälja b234 Supertech veniler (custom by F:ma A.Norrback), b23 ventiler, fjädrar och retainers till b23 och b234 med rätt inspänning-ready to run, epoxy, 2komp silikon, slipstift för portning m.m.
Välkomna!
/Andre'
Postat: fre nov 27, 2009 10:53 pm
av Mattias J
norrback skrev:Kommer att öppna en webshop 1/2010. Kommer att sälja b234 Supertech veniler (custom by F:ma A.Norrback), b23 ventiler, fjädrar och retainers till b23 och b234 med rätt inspänning-ready to run, epoxy, 2komp silikon, slipstift för portning m.m.
Välkomna!
/Andre'
trevligt... kommer du sälja 3/4 tums skallar på slipstiften? tycker 1/2 är de vanligaste är för små...
Mvh Mattias
Postat: fre nov 27, 2009 10:58 pm
av norrback
jepp, 1/2 järn och alu, samt 3/4 för avverkning i alu
/Andre'
Postat: tor dec 24, 2009 8:44 pm
av norrback
GOD JUL från garaget!
/Andre'