Jaja..
Det där med tändningen löser sig säkert!
Nu när vi vet att motorn går, och är lättstartad så kan man ju hänga tillbaka waste-fire spolen och se om den hoppar igång!
Kan ju vara så jäkligt att det var andra omständigheter som gjorde att det strulade i början...
Nåja., ännu en dags mekande.
Började med att lyfta på ventilkåpan och justera ventilspelet igen, tar sin lilla tid när man måste meka lös kammen för att byta brickor...
Sen gradade jag av brickorna på kanten oxå då kamaxeln visade lite tendenser till att mosa brickorna, iaf en bricka såg lite o-bra ut.. tydligen är den här profilen ett gränsfall av vad som går att åka på std tryckare...
Sen hällde jag ut "inkörningsoljan" och skämde bort den med ny fin olja..
Tillverkade även en efterfrågad tratt till spjällhuset.
Blir spännande att köra en repa med och en utan för att se om det gör nån skillnad!

Fick även till rätt bra sävarturbo finish på den tycker jag...
Sprutet hängde mest och dinglade i kablarna förrut..
Så jag gjorde en liten grej som håller i boxen, säkringar och relä..
Sen det här med att vi var tvungen att backa tändningen från 30°..
Jag mätade komptrycket och det var drygt 16 bar...
Så jag backade av kammen typ 3° och fick ner trycket till typ 15.
Inställnignen som jag hade från början var ett riktigt höftskott så vi provar såhär istället och ser vad som händer
