M535 e28 Just Turboshit. 744whp/926 nm.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
E24
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön okt 04, 2009 6:12 pm
Ort: Åland/Gävle

Inlägg av E24 »

Har också påfyllningslocket fram på min E3a.
Bild

Grymt bygge annars! =)

/Farre
BMW E24 635 CSi (m106)
BMW E3 3.0Si
BMW E34 M5
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 764
Blev medlem: tis sep 28, 2004 9:38 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Ecke »

Jaha.. varit dött ett dag nu, har av nån sjuk anledning bara tappa dampmeket helt :P
Nä slänger upp lite bilder på div.

Har pysslat lite med brors Audi 200 tq.
Ny turbo inskaffades hx 40 56mm in 65mm ut med billet impeller och 14s hus.
Bild'
Bild
Sen högg vi lös på mappningen men isåg att vi behövde mer sås.. 511cc/wallbrp 255.
Bild
Bild

Sen var vi ju i Orsa. Och jag skådade min gamla bil på parkeringen tydligen inte varit några problem och den va nybesiktad ... man ska aldrig sälja saker som funkar :P
Bild

Sen en bild på självmordssläden vi byggde och åkte efter vattenskotern :P
Bild
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 764
Blev medlem: tis sep 28, 2004 9:38 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Ecke »

Nu till saken :P
Börjat med vems härveriet.
Bild
Lött jordar..
Bild
Byggde en "ventilerad" hållare för ecu:n ska in gummilist och gummikuddar som kommer att skruvas under instrumenpanelen.
Bild
Bild

Gick igenom det jävulska 535 spjället :P
Bild
Bild

Sen tryckrör.. farsan svarvade släppkanter.
Bilder kommer då det är klart .
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Gillar lösningen på upphängningen. Du är som smart ibland :hihi:

Audin går ju fint nu, mera mat bara :P
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Min första tanke när jag fick min VEMS box, var och hur i _lvete ska man montera den.

Detta vart ju en trevlig lösning.

Ang. m30 spället, jag hade två olika spjäll demonterade samtidigt som blev liggande i ett par veckor. :doh: :scratch: tog en stund innan man vart klar :wink:
(e34 och e24-e28)
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 764
Blev medlem: tis sep 28, 2004 9:38 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Ecke »

Lite piller var det "slintfaktor" på fjädrarna men annars gick det bra :)
Har någon skumgummilist som jag tänkte skära till så den följer boxen då den har lite rundade hörn.. boxen hade jag inte i handen utan tog bara på std måtten så det vart 4-kantigt..
Tror den kommer att sitta fast vid ev drifting inte som e30:in den va lös i handskfacket :thumbdown: :P
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Haha, coolare med grejjorna löst jue :)

Hur jobbar du i veckan, vi skulle haft ö-råd om garaget.
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Har ändå överbevisat teorin om släppkanter. En vanlig silicon Samco slang håller tätt till 1bar utan slang klammer. med slangklammer? pjta det läcker nog aldrig mer.
E30 TURBO HX50 @2. ?bar

0703559859
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 764
Blev medlem: tis sep 28, 2004 9:38 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Ecke »

jo micke men nu vart det jävligt enkelt att göra släppkanter då man slipper piller med vantskruvar..så satans trångt kring icn på min bil.. :P

tror inte jag ska över 2 bar :P sen industriklammer sitter nog utav helvete.

ja peppe måste ha öråd om det nya stället. :P
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 764
Blev medlem: tis sep 28, 2004 9:38 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Ecke »

Lite mer vemshärveri..
Lött kabels till spridarna.
Bild
Och sen en smak på denna del av härvan blir..
behöver några kontakter men kablarna är dragna så det är bara att stifta..
sen kommer ju lambda-delen samt spolarna ingå i härvan med :)
Bild
Bild
Over and out........
Användarvisningsbild
sabaton91
Forumsberoende
Inlägg: 1174
Blev medlem: ons feb 25, 2009 1:51 pm
Ort: Nälden/Östersund

Inlägg av sabaton91 »

Ser riktigt bra ut me härvan o allt annat du :thumbright:

Du kan få ta dig an min bil sen med o löda härva? :hihi:
//Danne Berndtsson

Kör:
VW Jetta CL -91

Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 764
Blev medlem: tis sep 28, 2004 9:38 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Ecke »

Haha detta är min första härva och jag har nog en hel del kvar att lära.. ;P
Får väl se om bilen brinner upp då ja vrider på nyckeln 8)
Användarvisningsbild
hedman
För mycket laddtryck
Inlägg: 436
Blev medlem: ons okt 21, 2009 6:47 pm
Ort: Holmsund

Inlägg av hedman »

du e ba duktig erik :thumbright: vi vill ju höra den sjunga innan snön kommer :wink:
Tack till
Dynotech.se
Sodermans.nu
Tjbpulverlack.se
Lovouddensdack.se
Urpiala Rep & Bygg


Ford Escort Mk1 B23 turbo - projekttråd
Bmw e30 m30turbo -projekttråd

070-5169789
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 764
Blev medlem: tis sep 28, 2004 9:38 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Ecke »

hoppas vi drar en isbana då ska den tuktas ;)
Användarvisningsbild
hedman
För mycket laddtryck
Inlägg: 436
Blev medlem: ons okt 21, 2009 6:47 pm
Ort: Holmsund

Inlägg av hedman »

de skulle va king :thumbright: men min plastlåda får nog vila på vintern :hihi:
Tack till
Dynotech.se
Sodermans.nu
Tjbpulverlack.se
Lovouddensdack.se
Urpiala Rep & Bygg


Ford Escort Mk1 B23 turbo - projekttråd
Bmw e30 m30turbo -projekttråd

070-5169789
Skriv svar