Då vart man hemma från Halmstad, Johan knäppte en bra bild på 635an på vägen ner
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
Sällan man fotar bilen i den vinkeln, ser ju riktigt fet ut
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Till%20halmstad_zps02xjiqwj.jpg)
På plats i Halmstad / Brottet. (Min till höger, Andreas Luftfjädrade till vänster)
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Min%20och%20Andreas%20i%20Hstad_zpskotejupp.jpg)
Riktigt trevlig träff denna gång, många som pratade och vart nyfikna.
Trafikmässigt ligger Brottet illa till, men denna gången hade vi tur, i alla fall på hemvägen.
Fortsätter tjöta lite Flexifuel, men visst är det smidigt att blanda fritt !
Nu är skyddsfunktion mot laddtryck på fel Lambda inkopplat.
Treans växel 2700 Rpm. vredet för bränsle blandningen står ca. 15% för magert alltså ett kvarts varv fel.
Lambda korrigeringen gör vad den kan 10%+ men ändå är det för magert.
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Lambda%20corr%201.06_zpsdy1zl6bi.jpg)
Ett elakt test, trycker gasen i botten, med 15% för lite bränsle inställt. (Här kör jag på ren E85)
När lambda värdet går 0,03 magrare än programmerat tänds en varningslampa, och laddtrycks regleringen sänker till grundtryck.
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg117/daniel-635/Gasen%20i%20botten_zpsmzxovvpt.jpg)
Bilen går ytterst märkligt och tvekar, laddtycket svajar som ni ser på grafen.
Instinktivt släpper man gasen direkt.
Som ni ser blev det som "sämst" 0,93 i lambda och 169 kPa inte direkt dödande för motorn precis.
Känns rätt säkert faktiskt.
Mattias, om du läser ?
Visst hade det vart fint att direkt i VEMS / Vemstune kunna stänga av laddtrycksventilen, när varnings lampan tänds ?
Nu har jag ju kopplat detta med relä utanför boxen.