Min PV. B 20-2,4 L , 50 mm fuggar,240 bakvagn 140 fram.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Amazon1968
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: tis maj 24, 2005 10:54 am
Ort: Umeå

Inlägg av Amazon1968 »

Ser trevligt ut, skönsjungande weber 50 och "bigblock" b20 kan aldrig vara fel! :revs:
Bild
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Hej.. Är de stroker vev i b20in? :) Trevlig motor.. :) Ljudet är fin fint från dubbla förgasare.. Tyvär kör man ju med överladdat så får aldrig höra det fina ljudet förutom när man synkar gasarna och då brukar man varva på lite extra.. :lol:
Bjoern_
För mycket laddtryck
Inlägg: 347
Blev medlem: tis sep 06, 2005 9:26 pm

Inlägg av Bjoern_ »

Vad sitter det för kam i den ?
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Inlägg av pejon »

Hejsan, det sitter en 8 bultad, strokad, härdad och nollbalancerad vev i den.

Kamaxeln är en NH 12-48. :revs:
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Bjoern_
För mycket laddtryck
Inlägg: 347
Blev medlem: tis sep 06, 2005 9:26 pm

Inlägg av Bjoern_ »

ok!...

Hade de inte vari härligt o hänga på turbo ? :twisted:
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Inlägg av pejon »

Bjoern_ skrev:ok!...

Hade de inte vari härligt o hänga på turbo ? :twisted:
:dance2: Turbo ä bara för fegisar :whistle:
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

pejon skrev:
:dance2: Turbo ä bara för fegisar :whistle:

:banka: = SUG / TURBO

Tare lungt alla TURBOLOVERS. Jag VET att brorsan :villha: TURBO :!:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

pejon skrev:Hejsan, det sitter en 8 bultad, strokad, härdad och nollbalancerad vev i den.

Kamaxeln är en NH 12-48. :revs:


Ja funderat på om de kan löna sej lägga i en b230 8viktad vev i en b20..? Tänkte på den fina balanseringen dom har på höga varv med 8motvikter istället för 4ra.. Men kanske overkil.. :) Frågan är hur mkkt man måste göra för få i den.. anse räcker med fräsa om blockets ram lägen eller svarvar man veven? Att lägga i en b23 vev i en b230 ska bara va sätta dit axialbrickor iaf.. Så en b230 vev borde vara de omvända.. :twisted:
Bjoern_
För mycket laddtryck
Inlägg: 347
Blev medlem: tis sep 06, 2005 9:26 pm

Inlägg av Bjoern_ »

NXJ skrev:
pejon skrev:
:dance2: Turbo ä bara för fegisar :whistle:

:banka: = SUG / TURBO

Tare lungt alla TURBOLOVERS. Jag VET att brorsan :villha: TURBO :!:

:arrow: /NXJ
haha :D!
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Inlägg av pejon »

:D Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar. 8)
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

pejon skrev::D Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar. 8)
Ba resten kvar :shock: Så är det för mig oxå... :roll:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

pejon skrev::D Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar. 8)



Gött du hittat broms problemet.. :) Hade samma problem.. Min 164ra bromsklocka kärva med och gick inte tebax så som den ska.. Fic tag på en ny bättre beg för bara 400 + frakt från öland.. :) Gött när bilen är helt körbar.. Ut och gasfot testa nu.. :)
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Inlägg av pejon »

:D Jess, nu ere provkört.
Och då försvann även problemet med bestyckningen.
Den kyvtog nog luft genom bromscervon.

Bild

:banana: Rejäla hål ryter bra.
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

härligt!
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Finfint brollan. Ser fram emot att få provköra :P nästa sommar :(

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Skriv svar