Hej.. Är de stroker vev i b20in? Trevlig motor.. Ljudet är fin fint från dubbla förgasare.. Tyvär kör man ju med överladdat så får aldrig höra det fina ljudet förutom när man synkar gasarna och då brukar man varva på lite extra..
pejon skrev:Hejsan, det sitter en 8 bultad, strokad, härdad och nollbalancerad vev i den.
Kamaxeln är en NH 12-48.
Ja funderat på om de kan löna sej lägga i en b230 8viktad vev i en b20..? Tänkte på den fina balanseringen dom har på höga varv med 8motvikter istället för 4ra.. Men kanske overkil.. Frågan är hur mkkt man måste göra för få i den.. anse räcker med fräsa om blockets ram lägen eller svarvar man veven? Att lägga i en b23 vev i en b230 ska bara va sätta dit axialbrickor iaf.. Så en b230 vev borde vara de omvända..
Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar.
pejon skrev: Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar.
pejon skrev: Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar.
Gött du hittat broms problemet.. Hade samma problem.. Min 164ra bromsklocka kärva med och gick inte tebax så som den ska.. Fic tag på en ny bättre beg för bara 400 + frakt från öland.. Gött när bilen är helt körbar.. Ut och gasfot testa nu..