budget 760, mot 500hk Krockad uppdaterad

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja jag får försöka komma iväg till skroten!
Men det största problemet är ju att dom stänger 4 och jag slutar 4 och jag har bara en halvtimmes luch så det är så jädra svårt att komma loss faktiskt.
Skit svårt att göra något överhuvudtaget med en så kort lunch


Om man kör msns så skall man väll egentligen köra skärmad kabel från hall?
Då har jag funderat lite på det och kommit fram till att en lågnivå kabel blir ju fin fin att köra som skärmad kabel haha


Lagomt oseriöst och så kan man köra minus i dom som skärm samt att dom flesta seriösare kablar är dubbel skärmade eller fler säkert.

några tankar om det?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

Mikrofonkablar är annars väldigt fina kablar. Dom flesta musikaffärer säljer såna, även classe har fina kablar. Egentligen bör du använda skärmade kablar till alla givare... Störningar är jävulens påfund!!! :evil:
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

jepp egentligen spelar det inte så stor roll vad du kör med för givare, bara du ,mäter upp dom vid 3 temperaturer

det som är med vattentempen, om du tar en 026, 032 eller 068 så finns det en färdig fil för den på ms-nordic forumet.

har du nån TPS? finns bla på alla omega B, nyare 9000 med trionic, många fordar, volvo 850 mfl. ta med dig en multmiter å mät om du är osäker, så att du inte får en av gamla typen, som bara känner av tomgång å fullgas..
Old volvos never die, they just go faster!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

tjena!

nu är det helg och jag kan ställa ner bilen för ytterligare konvertering:)

har gått en runda bland skrotade motorer och inlösta bilar på firman:)

Fick mig oljeretur oljetryck och det viktigaste lufttemp.

Har fixat fram lite data på den och undrar om det går att göra en fil på denna?

Den sjunker i motstånd ju varvare luften blir..

Kan man köra med en sådan?

Bild


Snart dags att börja framställa turbo bil:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

vad kommer den från för bil?

nog ska det funka, motståndet ska sjunka juh varmare den blir, helt rätt..bara å stoppa den i kylen å kolla + koka den!

min 440-MAT hade 200 Ohm precis vid 100 grader
Old volvos never die, they just go faster!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

den kommer från en vag motor 1,8t APU.
Typ passat 99, audi a4, säkert någon skoda rs och så..

Trevligt att den kanske funkar då:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

det torde den göra, en grej du kan göra är juh att starta igång sprutet, om du har byggt det klart? bara slå på tändningen, gå in i megatune å kolla vilka värden du får, nu kommer dom juh givetvis inte å stämma, men du ser juh om värdena i megatune ändras om du blåser på givaren etc..när du har gjort filerna kan du få byta ut motstånden R4 och R7, dom är på 2490 Ohm standard, vattentemp 026-filen på Ms-nordic-sidan är gjord för ett motstånd på 2,5K, så det funkar juh rakt av, jag har inte bytt mitt motstånd på lufttemp, jag accepterar en missvisning på 2-3 grader ist..
Old volvos never die, they just go faster!
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

ang motorn förresten? du har inte kompsänkt den någe? visst ligger dom på 10 kg std? inte ladda så mycket?
Old volvos never die, they just go faster!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nej den är inte kompsänkt.

Kompförhållandet ligger någonstans runt 10,5-1 tror jag haha
men med en 16v som har betydligt mycket bättre förbränningsutrymme så skulle det inte vara helt omöjligt att kanske kunna ladda en halvbar..



Har fått i laddtrycksmätare, lambda mätare och varvräknare modell 5".

Bytt ratt och alltämnt skruvat ihop panelen.

Skall ner igaraget imorgon med och bygga vidare:)

bilder kommer
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

okej, inte fel å få gå ner mot 9,0 eller liknande kanske :?: saab har juh nån motor som li´gger runt 9,5 i komp, å dom går juh gladeligen å chippa upp mot 1,2-1,3 bar..viiserligen med fint styrsystem å en väldigt bra DI-tändning

visst ska du köra Extra-koden med tändning?


bilder välkommet :D då jag förmodligen kommer å våldta min 940 snart också :P :wink:
Old volvos never die, they just go faster!
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Kör på Etanol vetja...

jag har 10.5-1 i en turbopuffra som ska ge en släng över 600hk (2.3liter)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jafg skulle mer än gärna köra på etanol om jag hade haft spridare till det... suck..
Har bara 400cc spridare nu och orkar man plåga bitarna lite så borde det hänga med upp till 300hk men jag tror bottendelen lämnar in då.

Japp jag skall köra msns, det ger ju möjlighet att utnyttja lite mer av motorn :)

skall ner och försöka få till lite wastegate och bränsletrycks regulator.
Skall bygga om std regulatorn till ställbar :)

Skall det vara billigt och nästan gratis så skall det..

Köpte tre 3" rörböjjar nu, men skrev upp det på pappa så jag hoppas att slippa det med :)
hahaha, styggt gjort, men han är van :roll:

Ny laddade batteri till kameran har jag med:) det låter ju smarrigt.. hehe


Vi höres ikväll tänker jag..
Ha det gött
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

jo e85 verkar juh spännade, tänkte köra det på nån motor framöver å testa, undrar hur hur mycket man kan höja BT när man kör med orginalspridare, och samtidigt få en hyfsad sprutbild?

hur gick det med MAT-givaren? försökt göra nån fil?

hmm hur ska du göra med BTR:en för å få den ställbar?'

laddad kamera låter kanon :D



/johan
Old volvos never die, they just go faster!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

håller på för fullt i garaget nu:)

har gjort ställbar regulator, kommer bilder på det.

Världens "bonnigast" ic rör kommer ni att få se :)

nej nu skall jag ta en kopp kaffe sen blir det garage igen:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

roligt bygge 8)
Skriv svar